Citroën C3 Aircross bol predstavený na konci roka 2017 a od uvedenia na trh zaujal srdcia 330 000 zákazníkov z celého sveta. V zmysle stratégie zvyšovania predajov sa značka usilovala o to, aby bol C3 Aircross odvážnejší a vyzretejší. A to sa im podarilo.

Citroën C3 Aircross
Zdroj: Citroën

Estetické premeny sa v skutočnosti sústreďujú takmer výlučne na prednú časť vozidla. V značnej miere tu Citroën urobil krok vpred a z mladistvého vzhľadu spravil skutočného dospeláka. C3 Aircross samozrejme preberá novú identitu značky Citroën s chrómovanými lištami masky chladiča, ktoré po novom nie sú rovnobežné, ale po stranách sa rozlievajú od seba. Spodná lišta takmer hladí  svetelnú optiku s LED technológiou vo všetkých povrchových úpravách. Svetelný podpis bude podstatne tenší ako predtým a kvôli obdĺžnikovému tvaru to takmer vyzerá, že sa auto mračí.

Nový model C3 Aircross je k dispozícii v troch nových farebných prevedeniach exteriéru, ponúkne tiež 2 nové farebné balíky a dve nové farebné prevedenia strechy. Celkovo tak bude mať zákazník na výber zo 70 farebných kombinácií. Zvyšok tela nového modelu C3 Aircross, ktorý prešiel úpravou, dostane v závislosti od verzie nové 16 alebo 17-palcové kolesá, ktoré budú v dvoch farebných prevedeniach. Citroën posledné roky so svojimi farebnými variáciami hrá dôležitú úlohu pri rozbíjaní stereotypov a prináša na naše cesty kus života.

Dizajn kabíny sa výrazne nezmenil, modernizáciou neprešla ani palubná doska. Ak sa však rozhodnete pre balíček s navigáciou, multimediálna obrazovka sa zväčší na 9 palcov, pre ostatných zákazníkov bude k dispozícii starý 7-palcový displej. K dispozícii je tiež nová a väčšia stredová konzola s množstvom úložného priestoru, ku ktorej budú mať prístup cestujúci na predných aj zadných sedadlách. Takže Citroën myslel aj na rodiny.

Citroën C3 Aircross
Zdroj: Citroën

C3 Aircross ešte zvýšil latku komfortu, ktorá bola už pred faceliftom na veľmi vysokej úrovni. Hlavnou zmenou je inštalácia nových sedadiel, ktoré dostali o 15mm hustejšiu, no mäkkú výplň, ktorá v modeli C5 AirCross robí aj na nedokonalých cestách hotové divy. Trošku nás ale zamrzelo, že Citroën sa rozhodol nevyužiť progresívne hydraulické odpruženie, ktoré poznáme z  C5 Aircross alebo novej C4, pretože je to špičková technológia, ktorá by nám ani v malom SUV nevadila. Súčasťou pohodlných doplnkov sú našťastie posuvné zadné sedadlá, ktoré dokážu zväčšiť objem kufra až o 110 litrov (zo 410 na 520 litrov), alebo ponúknuť cestujúcim viac priestoru na nohy.

Vozidlo a vodiča bude podporovať niekoľko asistenčných systémov – automatické núdzové brzdenie, automatické ovládanie diaľkových svetiel či rozpoznávanie rýchlostných značiek. Za príplatok samozrejme získate aj ďalších pomocníkov, ako napríklad head-up displej a 360° kameru v štýle pohľadu zhora. Môžete si pridať aj isté terénne funkcie, ako napríklad kontrola zjazdu z kopca alebo ovládanie trakčnej kontroly.

Citroën C3 Aircross
Zdroj: Citroën

Pod kapotou zostávajú motory, ktoré už zodpovedajú najnovším štandardom Európskej únie, takže v podstate nebol dôvod na ich revitalizáciu. Máme teda dočinenia s dvoma trojvalcovými  benzínovými agregátmi, ktoré zdieľajú 1,2 PureTech vo verzii s manuálnou prevodovkou s výkonom 81 kW (110 k) alebo s automatickou prevodovkou EAT6 s výkonom 96 kW (130 k). Ak sa obzeráte radšej po nafte a štvorvalci, 1,5-litrový BlueHDI motor s manuálnou prevodovkou ponúkne 81 kW (110 k), pri automate výkon stúpne na 88 kW (120 k).

To znamená, že C3 AirCross ešte stále nie je pripravený na montáž hybridných alebo elektrických pohonov, ale budúca generácia sa elektrifikácii zrejme nevyhne. V momentánej situácii je to však jeden z hendikepov voči jeho hlavným konkurentom, ako je napríklad Captur, ktorý v súčasnosti ponúka nabíjateľný hybrid, alebo Peugeot 2008, ktorý je v ponuke aj ako 100% elektromobil.