Šprint z nuly na 100 km/ h na poľnej ceste, dosiahne za 10,0 sekundy a pri maximálnej rýchlosti 167 km/h zaručene nebudete na diaľnici najrýchlejší.
Pozitívne prekvapil podvozok a riadenie. Auto sa dá rýchlo viesť zákrutami s rozumnými reakciami na povely riadenia. A aj keď sú portugalské ulice nadvihnuté ako vlny oceánu, alebo plné dier, ako slávny švajčiarsky syr, Jogger sa nad nimi pokojne hojdá.
Navigačný systém nevzbudzuje dojem, že sa naň dá spoľahnúť. Milý, sladko chrapľavý ženský hlas v zlomových momentoch vždy trochu mešká s hlásením trasy. Ak si nedáte pozor, nedobrovoľne spravíte ešte pár kôl, kým sa dostanete do cieľa. Vodič Joggera sa nemusí obávať, že by cestu neabsolvoval kvôli km navyše, pretože smäd hybridu je prekvapivo nízky.
Cesta číslo jedna, ktorá viedla hornatým vnútrozemím Lisabonu a pozdĺž pobrežia ukázala, že hybrid spotreboval z 50-litrovej nádrže na 100 kilometrov niečo viac, ako päť litrov. Navyše, potešila dobre fungujúca rekuperácia, ktorú možno zosilniť cez polohu B radiacej páky. Na centrálnom displeji sa viditeľne vracia energia do 1,2 kW batérie, čo je v konečnom dôsledku citeľné, pri spotrebe paliva.
Hybrid vždy štartuje v elektrickom režime a dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť takmer 70 km/h. Samozrejme, vzhľadom na veľkosť batérie, je to možné, len na veľmi krátku vzdialenosť, no aspoň sa môžete skoro ráno bez povšimnutia vykradnúť z ulice. Za základnú výbavu chce Dacia 24 800 eur. Zdá sa to byť veľa peňazí, ale keď sa pozriete na to, čo je v ponuke, cena je primeraná.
Dacia sľubuje dodanie štyri až šesť mesiacov, po zadaní objednávky. To je v dnešnej dobe extrémne rýchle. A záver? Výrobca doteraz dokázal zákazníkov zaujať najmä cenou. S Daciou Jogger Hybrid by to mohlo byť ťažšie. Keď sa ale pozriete na celkový balík, tých 24 800 eur je rozumných. Pretože hybrid sa v prvom teste ukázal byť priestorný a ekonomický a navyše sa s ním dobre jazdí.