Mercedes-Benz ponúka elitný štvorvalec už niekoľko rokov. Ešte včera bol špičkou ponuky dvojliter s označením M133, ktorý produkoval 280 kW (381 k) a 475 Nm. S novou generáciou Mercedesu-Benz triedy A však prichádza i novučičká pohonná jednotka s označením M139.
Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec “M139” má hmotnosť 160,5 kg, ponúkne 500 Nm v rozmedzí 5 000 až 5 250 ot./min a 310 kW (421 k) pri 6 750 ot./min. Motor dosiahne maximálne otáčky na cifre 7 200. Viac než 400 koní ponúkne variant s prívlastkom S, bežné AMG vybavené touto jednotkou bude disponovať krútiacim momentom 480 Nm a výkonom 285 kW (387 k).
V Affalterbachu sa špičkový štvorvalec produkuje s ohľadom na princíp “One Man, One Engine”, čiže “Jeden muž, jeden motor”. Celý ho zostavuje jeden technik, čím sa podľa AMG dá docieliť vysoká remeselná kvalita. Novinkou je i fakt, že v porovnaní s minulosťou je motor pod kapotou obrátený o 180°, výfukové zvody a turbína sa nachádzajú vzadu, sanie vpredu. Takéto usporiadanie je vynikajúce z pohľadu aerodynamiky pohonnej jednotky, ale aj odozvy na plynový pedál. Skrátenie sacieho potrubia a zvodov výrazne zrýchľuje reakcie pohonnej jednotky.
Štvorvalec vzduchom dopuje turbo s technológiou Twinscroll, ktoré po prvýkrát využíva valivé ložiská zničujúce odpor vznikajúci pri trení. Rovnakou technológiou disponuje i vrcholný vidlicový osemvalec AMG s ktorým dvojliter zdieľa viacero vychytávok. S trením má bojovať i technológia Nanoslide, vďaka ktorej sú steny valcov a piestov úplne rovné.
Medzi úpravy vykonané na M139 sa ráta i zväčšenie výfukových ventilov, dvojstupňové vstrekovanie paliva na úrovni až 200 barov, prepracovaný systém chladenia, či elektrická vodná pumpa. Dá sa očakávať, že tejto jednotky sa v akcii dočkáme v modeli Mercedes-AMG A 45 S, CLA 45 S či GLB 45 S.