Menila sa predovšetkým technika a interiér, vzhľad prešiel decentnou retušou

Novinky Facelift pre Renault Zoe: Dojazd sa blíži ku 400 km

Foto: Renault

18.6. 13:30 Renault postupne omladzuje modelové portfólio. Po novej generácii Clia na rad prichádza modernizovaný elektromobil. Model Zoe si množstvo vychytávok požičal práve od B-čkového hatchbacku.

Trh s elektromobilmi sa pomaly začína zahusťovať. Čoskoro do skupiny e-áut segmentu B pribudnú noví hráči v podobe Peugeotu e-208 a novučičkého Opel Corsa-e, ktorí budú zdieľať rovnakú techniku. Súperiť o klienta budú napríklad s ostrieľaným typom Zoe od Renaultu, ktorý teraz dostáva výraznú aktualizáciu.

Menila sa predovšetkým technika a interiér, vzhľad prešiel decentnou retušou
Menila sa predovšetkým technika a interiér, vzhľad prešiel decentnou retušou
Zdroj: Renault

Zvonku sa Zoe menila len evolučne, teraz má LED-ky vpredu i vzadu, upravenú čelnú masku či nárazníky. Nové sú i disky kolies a napríklad aj ponuka farieb. Vnútri sú zmeny, podobne ako v prípade piateho Clia, výraznejšie. Elektromobil za príplatok ponúkne digitálny 10” TFT prístrojový štít, v strede 9,3” palcový displej infotainmentu s jemným rozlíšením či vyššiu kvalitu použitých materiálov.

V kabíne sa priestorové pomery nemenili, aj tak je však zásadne iná. Ku veľkej zmene prispieva napríklad i nový multifunkčný volant či panel klimatizácie. Zástupcov Renaultu sme sa nedávno pýtali, či pre Clio ako reakciu na konkurentov plánujú aj elektrickú verziu. Odpoveď bola záporná, zatiaľ majú Zoe, ktorá prejde modernizáciou a tento etablovaný model nateraz z ponuky nezmine. Navyše, Clio stojí na platforme CMF-B, ktorá je vhodná pre hybridné pohonné ústrojenstvo, nie však čistý elektromobil.

Kabína teraz kráča po stopách modelu Clio piatej generácie
Kabína teraz kráča po stopách modelu Clio piatej generácie
Zdroj: Renault

Najdôležitejšou zmenou je príchod 52 kWh lithium-iónovej batérie, ktorá podľa cyklu WLTP autu zaručí dojazd na úrovni 389 km. Nabíjať by sa môže 50 kW i 22 kW nabíjačkou. Silnejšia doplní v priebehu 30-tich minút 145 km dojazdu, slabšia zvládne 126 km, avšak v priebehu hodiny. Doma Renault na dobíjanie odporúča používať wallbox s výkonom 7 kW, s ktorým sa plná kapacita doplní v priebehu 9 hodín a 25 minút.

Ďalším dôležitým prírastkom je prítomnosť elektromotora s označením R135, ktorý produkuje 100 kW (136 k) a 245 Nm. Spojený je s jednodstupňovou prevodovkou. Na stovku teraz s elektromotorom silnejším o 20 kW (27 k) Zoe zrýchli v priebehu desiatich sekúnd. Zaujímavým prírastkom je aj “B” režim prevodovky, v ktorom bude auto viac rekuperovať. Samozrejmosťou je aj aktualizácia bezpečnostných systémov, spomenúť sa oplatí AEB (aktívne núdzové brzdenie), LDW (upozornenie na opustenie jazdného pruhu), LKA (systém na udržiavanie v jazdnom pruhu) či BSM (monitorovanie mŕtveho uhla).

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia