V týchto dňoch sme sa dozvedeli niekoľko nových technických detailov budúceho elektrického kompaktu, ktorý by sa mal dostať na trh v priebehu roka 2023. Rovnako ako ostatné elektrické modely radu Peugeot, aj e-308 má pod kapotou elektromotor, palubnú nabíjačku a tepelné čerpadlo. Batéria je zase umiestnená pod podlahou, hlavne v priestoroch pod sedadlami, pričom objem batožinového priestoru zostane rovnaký ako pri plug-in hybride 308, teda 361 litrov.

Peugeot 308 hybrid.
Zdroj: Peugeot

Aj keď je pohonné ústrojenstvo Peugeotu e-308 podobné ako u ostatných modelov skupiny - motor umiestnený vpredu a pohon predných kolies - líši sa komponentmi. Elektromobil by mohol byť vybavený motorom s výkonom približne 115 kW (156 k) a lítium-iónovou batériou, vďaka ktorej by mal mať možnosť rýchleho nabíjania výkonom až 100 kW. Modely ako Peugeot e-208 a e-2008 sú vybavené batériou s kapacitou 50 kWh brutto, ktorá zostáva na užitočnej kapacite 46,2 kWh, no cieľom je, aby mal e-308 užitočnú kapacitu 50 kWh.

Batéria bude len o 4 kWh väčšia ako tá v malej e-208, ale Peugeot tvrdí, že nová chémia batérie označením NMC811 dodá autu vyššiu efektivitu. Tým pádom hovoríme o priemernej spotrebe 12,4 kWh/100 km, ktorá by mala byť najlepšia spomedzi konkurencie. Aspoň to tvrdí Agnès Tesson-Faget, produktová manažérka projektu Peugeot e-308, ktorá dala vyjadrenie magazínu Autocar. Vďaka tomu by mal mať e-308 v testovacom cykle WLTP dojazd 400 km.

Platforma zostáva záhadou

Vedenie Peugeotu však zatiaľ nechce objasniť, akú platformu bude budúci Peugeot e-308 využívať, keďže logicky nemôže využívať súčasný základ Peugeotu 308. Nový 308 Hybrid využíva platformu EMP2, rovnako ako 3008 Hybrid alebo DS4 E-Tense. Na rozdiel od platformy e-CMP modelu Citroën  ë-C4 však EMP2 nie je kompatibilná s elektrickým pohonom

Elektrická architektúra plug-in hybridu Peugeot 308.
Zdroj: Peugeot

Otvárajú sa teda dve možnosti. Jednou z nich je, že Peugeot e-308 bude zdieľať platformu s Citroënom ë-C4. Druhou možnosťou je debutovať s platformou eVMP, ktorá je už potvrdená pre budúci model e-3008, ktorý má naplánovaný príchod na rok 2023. Ide o platformu odvodenú od EMP2 a pôvodne navrhnutú pre SUV s kapacitou batérií až do 100 kWh.

Auto ešte oficiálne nevstúpilo na trh, no Peugeot očakáva, že bude tvoriť dôležitú časť predajov 308. „Keď sa pozrieme na portfólio, ktoré máme dnes, plug-in hybrid už prekračuje 20 % objednávok. A dúfame, že elektrická verzia dosiahne aspoň tento podiel,“ povedala Tesson-Faget. Peugeot e-308 sa začne vyrábať v júli 2023 a do predaja sa dostane v druhej polovici roka. O cene sa v Peugeote stále nerozpráva, no v prípade najpriaznivejších predpovedí sa bude pohybovať v rozmedzí 38 000 až 41 000 eur.