Preraziť v automobilovom priemysle dnes nie je tak úplne ľahké, vlastne to ľahké nikdy nebolo. Trendy sa menia, preferencie zákazníkov sa odrážajú od viacerých faktorov a výrobcovia sa tak musia prispôsobovať neustále sa meniacemu vzorcu, aby nám priniesli niečo nové, inovačné a hlavne výnimočné. A o to presne sa teraz pokúša Peugeot so svojim najnovším výtvorom – modelom 408.

Ako nás na tlačovej konferencii ubezpečovali špecialisti Peugeotu, model 408 je prvým svojho druhu v histórii značky, ale aj na trhu ako takom. Francúzi svoje portfólio rozšírili o 5-dverovú karosériu typu Fastback, ktorá v sebe spája mnoho dizajnových prvkov z viacerých segmentov – inžinieri prakticky skombinovali to najlepšie zo sveta sedanov, kompaktov a SUV. Využili na to už známu platformu Peugeotu 308, teda verziu EMP2 (Efficient Modular Platform), ktorá ale v prípade 408 nadobudla o niečo väčšie rozmery.

Pozrite si nový Peugeot 408 na fotografiách priamo v galérii

Vďaka rázvoru s dĺžkou 2,787 metra sa budú cítiť pasažieri na zadných sedadlách o niečo pohodlnejšie ako v modeli 308 SW, čo ostatne dokazuje aj celková dĺžka auta, ktorá činí 4,69 metra. Na prvý pohľad sa môže zdať, že svojou siluetou sa naťahuje k oblohe, no jeho výška 1,48 metra hovorí niečo iné, a to že si chce zachovať svoj štíhly a športový profil.

Zatiaľ čo línia strechy na modeli ako je 508 začína klesať už na B-stĺpiku, na novej 408 začína tento proces až na konci zadných dverí, čo opäť pridáva na komforte pre cestujúcich na zadných sedadlách. Batožinový priestor po sklopení oboch operadiel zadných sedadiel vyrastie z 536 na 1 611 litrov (vrátane 36 litrov úložného priestoru pod dnom batožinového priestoru verzie so spaľovacím motorom). So sklopeným operadlom možno naložiť predmety dlhé až 1,89 metra. V prípade plug-in hybridu objem kufra klesne o 65 litrov na celkových 471 litrov.

Peugeot 408.
Zdroj: Peugeot

Možno aj vás napadla jednoduchá otázka – keď Francúzi dali novému modelu názov 408, prečo nie rovno 4008? Veď pripomína SUV. Aj na toto majú inžinieri jednoduchú odpoveď. V Peugeote vyvíjali model 408 sedem rokov a čakali na správny čas, kedy ho uvedú na trh. Ako sami naznačili, auto treba vidieť naživo a až potom človek zistí, že auto má skôr bližšie k sedanom ako k SUV, takže aj to je dôvod prečo je to 408, a nie 4008.

Poďme si ale teraz rozobrať vzhľad nového modelu. 408 je dynamická, za čo vďačí najmä enormne dlhej kapote a vyvýšeným blatníkom. Prednej časti dominuje maska chladiča vo farbe karosérie (vo vyššej výbave GT), ktorá ju opticky ukrýva do nárazníka. Auto sa vizuálne rozšírilo aj kvôli veľkým čiernym lištám a svetelným tesákom, ktoré už poznáme z novších modelových radov automobilky. Zmenil sa však svetelný podpis, po novom umožnila technológia Matrix LED zakomponovať dopredu tenké svetlomety, ktoré by mali osvetľovať vozovku rovnako efektívne, ako vyzerajú.

Peugeot 408.
Zdroj: Peugeot

Nemenej nápadito pôsobí zadná časť strechy, ktorá by mala autu zaručovať veľmi dobrý aerodynamický koeficient. Prúdenie vzduchu tu totiž optimalizujú dve mačacie uši, ktoré odvádzajú vzduch smerom k spojleru veka batožinového priestoru. Z profilu si iste získa pozornosť, samozrejme okrem celkovej siluety vozidla, aj netradičný geometrický dizajn 20-palcových kolies, ktoré sú voľne dostupné pre plug-in hybridné modely. Pneumatiky sa pohybujú v priemeroch od 17 do 20 palcov. Patria do triedy A, aby sa zlepšila účinnosť znížením valivého odporu bez toho, aby sa obetovali požiadavky značky pokiaľ ide o štandardnú priľnavosť k vozovke.

Pre nový model Peugeot 408 sú k dispozícii tri pohonné jednotky:

· PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon predných kolies / kombinácia benzínového motora PureTech s výkonom 132 kW (180 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 / v súčasnosti prebieha homologizácia.

· PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: pohon predných kolies / kombinácia benzínového motora PureTech s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 / momentálne v štádiu homologizácie.

Odhadované časy nabíjania sú nasledovné:

· Zo 7,4 kW Wall Boxu (32 A) a pomocou 7,4 kW jednofázovej palubnej nabíjačky, plne nabité za 1 hodinu 55 minút.
· Zo zosilnenej zásuvky (16 A) a s 3,7 kW jednofázovou palubnou nabíjačkou plne nabité za 3 hodiny 50 minút.
· Z bežnej zásuvky (8 A) a s jednofázovou palubnou nabíjačkou (3,7 kW) trvá plné nabitie približne 7,5 hodiny.

· K dispozícii je aj spaľovací motor: 1,2-litrový benzínový 3-valcový motor PureTech s výkonom 96 kW (130 k), ktorý spĺňa najnovšie emisné predpisy normy Euro 6.4. Spája sa s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 a so systémom Start & Stop. Táto verzia momentálne prechádza homologizáciou.

Tak ako pri predošlých modeloch od Peugeotu, aj 408 bude dostupná s úplne novými farbami, a to konkrétne v modrej Obsession Blue, ktorú máte možnosť vidieť na fotografiách, a v sivej Titanium Grey. Po týchto dvoch novinkách nasledujú už známejšie odtiene, a to sivá Artense Grey, červená Elixir Red, biela Pearl White a čierna Perla Nera. Profil sa vyznačuje dômyselným rozdelením medzi čiernou a lakovanou časťou, ktorá je navrhnutá tak, aby zjemnila jeho siluetu a dodala mu dynamiku.