Po príchode Alpiny B4 Gran Coupé a pripravovaných upravených verzií radu 3, Alpina práve predstavila svoju novinku s názvom XB7. Ide o športovú verziu najväčšieho SUV nemeckej firmy, no v tomto prípade je podpísané priamo Alpinou.

Na rozdiel od X3, X4, X5 alebo X6 BMW neuviedlo verziu M svojho kolosálneho SUV, ani o ňom nič neuvádzalo, takže sa k radikálnejšiemu prevedeniu odhodlala Alpina, Za cieľ mali vtlačiť svoju DNA a charakter do už tak skvelého BMW X7. Počnúc svojou dizajnovou sekciou, nové XB7 2023 debutuje s novým nárazníkom s väčšími a výraznejšími otvormi na prívod vzduchu a športovejším podnárazníkom s nápisom Alpina v bielej farbe, ktorý zvýrazňuje agresívny vzhľad jemnej optiky a jeho obrovských "žiabrov".

Alpina XB7 2023.
Zdroj: BMW

Pri pohľade zboku padnú do oka viaclúčové 23-palcové kolesá Alpiny (nepochybne jej hlavní protagonisti), ktoré vozidlu dodávajú extra nádych korenia, ktorý sa k tomuto SUV naozaj hodí. Na jeho zadnej časti sú veľké zadné svetlá spojené chrómovou lištou, športový spojler v hornej časti dverí batožinového priestoru a štyri výfukové koncovky zodpovedné za hukot vidlicového osemvalca obdareného biturbom, dotvárajúci športový imidž modelu X7.

Model Alpina XB7 modelového roku 2023 poháňa úplne nový motor V8 s technológiou BMW mild hybrid. Pomocou rozsiahleho vývojového úsilia prispôsobili inžinieri spoločnosti výkonný osemvalcový motor (S68) špeciálnej filozofii pohonného ústrojenstva Alpina. Charakteristickým znakom je vysoký krútiaci moment 800 Nm, ktorý je k dispozícii v rozsahu už od 1 800 otáčok za minútu až po 5 600 otáčok za minútu. Prvotriedny zážitok z jazdy vo vozidle vytvára bez námahy a ľahko dostupná vysoká výkonová rezerva motora.

Motor V8 s dvojitým preplňovaním generuje zo zdvihového objemu 4,4 litra výkon 463 kW (630 k) a poskytuje výnimočné jazdné výkony: luxusné 7-miestne vozidlo z kategórie SAV zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, šprint na štvrť míle zvládne za 12,4 sekundy a s 21-palcovými diskami kolies obutých do výkonných pneumatík (bezpríplatková možnosť) dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 290 km/h. V tejto najnovšej generácii motora V8 implementovala automobilka BMW výfukové potrubie uložené naprieč hlavami valcov, ktoré rovnomerne rozdeľuje prúd výfukových plynov do dvoch turbodúchadiel typu twin-scroll.

Alpina XB7 2023.
Zdroj: BMW

Vďaka tomu dokážu turbodúchadlá reagovať veľmi citlivo. Mild-hybridná technológia BMW pôsobí výrazne pozitívne na spotrebu; inteligentné ovládanie systému umožňuje spaľovaciemu motoru pracovať pri každom zaťažení s veľmi vysokou účinnosťou. Okrem toho 48-voltový štartér-generátor umiestnený v prevodovke zlepšuje reakcie vysokovýkonného motora využívaním podpory elektromotora podľa aktuálnej potreby.

Najmodernejšiu technológiu motora BMW rozširuje špecifický systém riadenia motora a výkonového chladenia Alpina, ktorý pozostáva zo zväčšeného a optimalizovaného hlavného chladiča motora s integrovaným chladičom prevodovky, externých chladičov motorového oleja a vody a nízkoteplotného chladiaceho okruh (vzduch/voda/vzduch), ktorý využíva špecifický systém medzichladiča Alpina. Maximálny výkon chladenia zaisťujú hadice chladiacej kvapaliny s upraveným prierezom.

Najnovšia generácia automatickej prevodovky s integrovanou 48-voltovou mild-hybridnou technológiou ponúka komfort aj výkon na najvyššej úrovni. Vynovená 8-stupňová športová automatická prevodovka s originálnymi tlačidlami radenia Alpina
SWITCH-TRONIC na volante reaguje na podnety vodiča v priebehu milisekúnd. V závislosti od zvoleného režimu pohonu a prevodovky ponúka 8-stupňová športová automatická prevodovka bezkonkurenčný komfort radenia a schopnosť radiť v zlomkoch sekundy, čo znamená, že výkon je k dispozícii vždy, bez námahy a okamžite.

Alpina XB7 2023.
Zdroj: BMW

Efektívne rozdelenie krútiaceho momentu zaručuje inteligentný systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive a elektronicky riadený variabilný samosvorný diferenciál zadnej nápravy. To zlepšuje trakciu pri dynamickej jazde tým, že zaisťuje minimalizáciu strát spôsobených šmykom a efektívne rozdeľuje krútiaci moment na koleso, ktoré má v danom čase najlepšiu priľnavosť. Miera svornosti sa priebežne a aktívne upravuje v závislosti od rýchlosti kolies, koeficientov trenia a uhla natočenia volantu. Reakcie samosvorného diferenciálu sú špeciálne kalibrované tak, aby vyhovovali dynamickému charakteru vozidla BMW Alpina XB7 a vzájomne sa dopĺňali s ostatnými systémami jazdnej stability.

V interiéri nájdeme kabínu plne obloženú hnedou farbou, multifunkčný volant s logom Alpina a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel spolu so 14,9-palcovým dotykovým displejom pre informačno-zábavný systém BMW iDrive 8.