Nová generácia Mercedesu triedy E (kódové označenie W214) debutuje koncom roka 2022 a bude vyzerať ako taká zmenšená trieda S. Motor V8 však už nebude súčasťou ponuky. Základné varianty budú štandardne vybavené 48 V mildhybridným systémom, zatiaľ čo vyššie v rade bude plugin hybridný systém. Elektrifikácia tak bude normou.

Pribudne natáčanie zadných kolies, v ponuke zostane kombi a neskôr príde aj oplastovaná verzia All-Terrain. A bez pohonu všetkých kolies 4Matic to nebude.

Vizualizácia novej generácie Mercedesu-Benz triedy E.
Zdroj: Auto Bild

Na verejných cestách bola objavená nezvyčajná testovacia mulica (maskovaný prototyp s pozmenenou karosériou), ktorá je prvým náznakom vývoja novej generácie W214 Mercedesu triedy E. Hoci karoséria bola porovnateľná s ktorýmkoľvek iným sedanom triedy E, mala oveľa širšie nápravy, ako bolo vidieť aj na zväčšených podbehoch kolies na oboch stranách.

Súčasná generácia triedy E sa na trhu objavila v roku 2016, faceliftom prešla len nedávno, v marci 2020. Ten jej upravil prednú masku s novými LED svetlometmi a zmenil tvar nárazníkov. Do interiéru zavítali nové technológie a dvojica veľkých displejov. A hoci má táto modernizácia len dva roky, Mercedes sa už pripravuje na celkom novú generáciu.

Ponuka bude pozostávať zo sedanu, kombi a kombi All-Terrain. Kupé a kabriolet triedy E budú nahradené spoločným modelom pre triedu C aj E, ktorý sa bude volať CLE a bude dostupný ako kupé s pevnou strechou aj ako kabriolet. Systém MBUX bude nasledovať usporiadanie, aké má v súčasnosti trieda C so stredovým displejom orientovaným vertikálne.

Svojou veľkosťou bude táto zobrazovacia plocha zaberať skoro celú stredovú konzolu. Auto bude vybavené 11,9-palcovým displejom, ktorý je pre triedu C voliteľný, a 12,9-palcovým OLED panelom z triedy S s haptickou reakciou. Vylepšené bude aj hlasové ovládanie Hej, Mercedes!, ktoré by malo konečne zvládať aj slovenčinu, ako to už dokáže Lexus NX.

Očakávame, že digitálny prístrojový panel bude mať štandardne plne 3D zobrazenie, hoci nám to niekedy ťahá zrak. Trieda E by mala ponúkať aj podobný headup displej a poloautonómne jazdné asistenčné systémy ako jej väčší súrodenec, aj keď tie budú pravdepodobne v ponuke ako voliteľná výbava.

Dizajn je zjavne inšpirovaný triedou S. Trojcípa hviezda by už nemala byť pri žiadnej verzii vystupujúca, ale len integrovaná v prednej maske. Tento „zameriavač“ bude isto viacerým z nostalgických dôvodov chýbať, ale problémy, ktoré robí výrobcovi pri hodnotení bezpečnosti nárazu s chodcom, za to nestoja.

Článok pokračuje na ďalšej stránke.