Nový modelový rad triedy C je po prvýkrát v histórii Mercedes-Benz elektrifikovaný. Hnacie ústrojenstvo využívajúce elektrinu tvorí plug-in hybrid a mild hybrid so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom. Vďaka tomu dokáže plug-in hybrid dosiahnuť elektrický dojazd približne 100 km podľa WLTP. Vo svojej kategórii to teda Mercedes z hľadiska plug-in hybridov bude mať pevne pod palcom. Keďže je trieda C jedným z najpočetnejších produktov zo všetkých modelových radov spoločnosti, má táto systematická elektrifikácia silný vplyv na celkovú uhlíkovú stopu automobilky.

Pod vynoveným zovňajškom bude pracovať aj naftiak s integrovaným štartér generátorom. Funkcia rekuperácie energie spolu so schopnosťou plachtenia s vypnutým motorom robia pohon ešte efektívnejším. Rýchlu odozvu na plynový pedál a rovnomerné dodanie výkonu majú na starosti dve vodou chladené turbodúchadlá, ktoré majú variabilnú geometriu turbíny. Teplotné výkyvy v spaľovacej komore pomáha rozptýliť chladiace potrubie naplnené sodíkom.

Premiéru v triede C oslavuje aj štvorvalcový motor M 254 s posilneným štartér-generátorom druhej generácie s dodatočným výkonom 15 kW a krútiacim momentom vyšším o 200 Nm. V tomto agregáte Mercedes-Benz po prvýkrát spojil všetky inovácie modulárnej rodiny štvor- a šesť-valcových benzínových a naftových motorov do jedného celku. Zahŕňa to povrchovú úpravu valcov Nanoslide a systém dodatočnej úpravy výfukových plynov umiestnený priamo pri motore.

Mercedes-Benz triedy C.
Zdroj: Mercedes-Benz

Úplne novo vyvinuté turbodúchadlo je výsledkom spolupráce medzi vývojármi z Mercedes-Benzu a tímom Mercedes-AMG Petronas Formule 1. Transfer technológií do sériovej výroby stanovil nové štandardy v oblasti výkonu v kombinácii s maximálnou účinnosťou. Na krátku dobu sa dá výkon typu C 300 zvýšiť dodatočne až o 20 kW.

Plug-in hybridy štvrtej generácie sa predstavia čoskoro po uvedení na trh. S elektrickým výkonom 95 kW (129 k) a čisto elektrickým dojazdom okolo 100 kilometrov (WLTP) bude plug-in hybridná trieda C v mnohých prípadoch fungovať v čisto elektrickom režime - a mnoho dní bez použitia spaľovacieho motora. Jedná sa o dvojlitrový variant ultramoderného štvorvalca M 254.