Po štedrom množstve špionážnych fotografií a teaseroch od samotnej spoločnosti poznáme oficiálny model. Nová generácia vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies prináša zo sebou hneď niekoľko dôležitých noviniek. Keďže nová Toyota Land Cruiser sa v USA predávať nebude, Lexus zaostril svoj zrak práve na trh v Severnej Amerike.

Po viac ako desaťročí komerčnej cesty nastala generačná výmena. Už pri prvom pohľade zistíte, aké sú charakteristické črty exteriérového dizajnu. Z profilu je vidno, že nový LX je silno spojený s Land Cruiserom. Vlastnú identitu si ale Lexus vytvoril na prednej časti, kde sa nachádza obrovská maska chladiča, ku ktorej sa „prichytili“ svetlomety s LED technológiou s charakteristickým svetelným podpisom. Za zmienku určite stoja aj prívody vzduchu a samotný nárazník.

Aby model LX ponúkol dobrodružný život aj mimo asfaltu, kľúčovými detailmi sa stali strešné lišty a výrazná vzdialenosť karosérie od zeme. Ďalšou novinkou, ktorá pristála v ponuke, je povrchová úprava F Sport, ktorá okrem iného prezentuje auto na 22-palcových zliatinových diskoch. Vo všeobecnosti ide ale o viac než len štýlový balík, pretože v tejto verzii dostane vozidlo diferenciál s obmedzeným preklzom podpísaný spoločnosťou Torsen. Ten spolupracuje s vyladeným pružením a riadením.

Ak by ste vošli do útrob tohto luxusného SUV, budete obklopení príjemnou atmosférou. Nervovým centrom kabíny sa stal systém s dvoma obrazovkami, pričom vrchná má 12,3 palca a spodná 7 palcov. Tá vyššie je určená pre systém infotainmentu, zatiaľ čo spodná má za cieľ poskytnúť rýchly prístup k ovládaniu klimatizácie a robiť podporu systému Multi-Terrain Select. V závislosti od konfigurovaného stupňa výbavy nájdeme vo vnútri viac alebo menej sedadiel, ale môže tu sedieť až 7 dospelých.

Lexus
Zdroj: Lexus

Nesmieme tiež zabudnúť na to, že nový LX je založený na platforme GA-F, jedným z variantov architektúry TNGA spoločnosti Toyota. Zmena platformy bola dôležitá pri znížení hmotnosti vozidla o 200 kilogramov. K tejto "úľave" výrazne prispeli aj nové hliníkové dvere. Výrobca okrem zníženia hmotnosti zdôrazňuje, že sa zvýšila aj torzná tuhosť, takže vozidlo je efektívnejšie a hlavne bezpečnejšie.

Čo sa týka mechanického ústrojenstva, pár mesiacov pred predstavením sa vo veľkom špekulovalo o výmene, dokonca o elektrifikácii motora. Keď sa nakoniec pozrieme pod kapotu, zistíme, že blok V8 naozaj zmizol. Nahradil ho vidlicový 6-valec s výkonom 305 kW (415 k) a maximálnym krútiacim momentom 649 Nm. To je tá americká utópia. Pohonná jednotka je spojená s desaťstupňovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu 4x4. Očakáva sa, že nový model dorazí k predajcom v USA už v prvom štvrťroku 2022.