Príchod elektrickej verzie modelu Berlingo predstavuje pre Citroën kľúčový krok. Ide o modernú odpoveď na environmentálne otázky, ktoré týkajú presne tohto typu vozidiel. Zákazníci sa čoraz častejšie zameriavajú o vplyv na prírodu, chcú zanechať čo najmenšiu ekologickú stopu a spolu s tým aj minimalizovať svoje náklady na jazdenie. Toto riešenie spája praktické vlastnosti s potešením, využíva najmodernejšiu technológiu elektrického pohonu a pritom si udržiava všetky praktické výhody modelu Berlingo.

Citroën ë-Berlingo.
Zdroj: Citroën

Rozbeh vozidla je vďaka ihneď dostupnému krútiacemu momentu veľmi plynulý a lineárny a pri zrýchľovaní sa obídete bez radenia rýchlostí. Elektrický pohon nevydáva žiaden hluk či vibrácie. S komfortom na palube sa spájajú aj vyššie umiestnené sedadlá, veľmi dôsledne nastavené odpruženie či riadenie s polomerom zatáčania s hodnotou 10,8 m. Citroën ë-Berlingo poháňa elektrický motor, ktorého výkon narástol na 100 kW (136 k) a krútiaci moment 260 Nm. Maximálna rýchlosť sa zastavila na hodnote 130 km/h, toto číslo dnes nie je nijak výnimočné. Jednotlivé režimy sa prepínajú špeciálnym ovládačom na stredovej konzole a môžete vyberať medzi Normal, Eco alebo Power. Po prepnutí do „normálu“ vám ponúkne auto najlepší kompromis medzi dojazdom a dynamikou. Vtedy auto vpred ženie výkon 80 kW a k dispozícii je krútiaci moment 180 Nm. Dojazd je aktuálne stanovený na 280 kilometrov.

V ekonomickom režime si auto upraví spotrebu energie znížením výkonu kúrenia či klimatizácie, v prípade potreby ich úplne vypne. V „eko móde“ je značne obmedzený aj maximálny výkon motora, ktorý nepresiahne 60 kW a krútiaci moment 190 Nm. Azda najzábavnejším režimom v ponuke je Power, ktorý aj pri plnom zaťažení vozidla vyžmýka z auta maximálny výkon 100 kW a krútiaci moment 260 Nm.

Citroën ë-Berlingo.
Zdroj: Citroën

Pre zvýšenie dojazdu sa pohon modelu Citroën ë-Berlingo spolieha na rekuperáciu energie pri spomaľovaní a brzdení vozidla. Batéria sa nachádza pod sedadlami a podlahou nákladového priestoru vozidla, takže nijako neovplyvňuje jeho vnútorný objem. Batéria ukladá a dodáva energiu potrebnú na prácu elektrického motora, vyhrievania a klimatizácie. Úroveň nabitia batérie sa zobrazuje na prístrojovej doske prostredníctvom indikátora a zároveň aj premenlivým podsvietením na displeji. Vzťahuje sa na ňu záruka na 8 rokov alebo 160 000 km.

Na nabíjanie slúžia tri možnosti od obyčajnej domácej zásuvky až po super rýchle verejné nabíjačky, ktoré nabijú batériu na 80 % iba za 30 minút. Jednoduchá domáca zásuvka s názvom Green’up zabezpečí, že podstatná časť batérie sa nabije za noc, aby cez pracovný deň mohla poháňať automobil. Zrýchlené nabíjanie v domácnosti alebo na verejných nabíjačkách, si vyžaduje inštaláciu nástennej nabíjačky s výkonom 3,7 až 22 kW a konektor Typ 3. Nabíjanie z 0 na 100 % potom trvá 7 h 30 min (Wall Box 7,4 kW, jednofázové nabíjanie) alebo 5 h (Wall Box 11 kW, trojfázové nabíjanie).