Túto tradíciu začal Mercedes ešte v roku 1928 prostredníctvom modelu Nürburg 460 a neskôr Grand Mercedes 500 a 770, ktoré špeciálne upravili. Príchod nového "ochranára" v podobe triedy S bol teda otázkou času a toto sú jeho úvodné údaje - certifikácia VPAM VR10, motor V12 s výkonom 450 kW (612 k) a základná cenovka prevyšujúca pol milióna eur. Šesťlitrový blok motora vyvíja teda výkon 612 koní a krútiaci moment 830 Nm, ktoré musia prenášať viac ako dve tony stuttgartskej vlajkovej lode s bremenom navyše. S 680 Guard 4Matic predstavuje vo svojich radoch modifikácie na turbodúchadlách, výfukovom potrubí a sacom systéme. Cieľom je zvýšiť spoľahlivosť za každých okolností.
Najdôležitejšou a najkurióznejšou vecou, ktorú tento Guard triedy S priniesol, sú zmeny v oblasti bezpečnosti, ktoré obsahuje. Podľa vyjadrenia značky má karoséria spevnené komponenty, na ktoré bola pridaná ďalšia vrstva ocele a kompozitných materiálov, aby vytvorili nepreniknuteľnú kabínu. Okrem toho, že z viacerých vrstiev polykarbonátu boli vyrobené aj pancierové okná, museli práve kvôli nim pridať do každých dverí hydraulický systém, pretože sú skutočne ťažké. Z toho ale vyplýva jedna výhoda, a to, že aj v prípade výpadku prúdu alebo nenaštartovaného auta bude vždy možné okno zdvihnúť alebo spustiť.
Na tomto pojazdnom bunkri je vlastne ťažké skoro úplne všetko, ale dáva to logiku. Aby bolo možné pohodlne otvárať a zatvárať dvere, inžinieri nainštalovali do nich pomocnú hydrauliku, ktorá je podobná tej, ktorá bežne dvíha kapotu alebo kufor auta. K tomu všetkému sa pridala doplnková výbava v podobe hasiaceho systému, prívodu kyslíka do interiéru alebo špeciálne pneumatiky vytvorené spoločnosťou Michelin, ktoré môžu aj úplne zničené prejsť ďalších 30 kilometrov. Nechýba tu ani klasika v podobe výstražných sirén či alarmov.
S 680 Guard prešiel niekoľkými testami vykonanými nezávislými organizáciami a dosiahol najvyššie hodnotenie, takže papierovo aj reálne ide o najbezpečnejšie auto. Pri týchto testoch sa totižto použvajú špeciálne figuríny, ktoré simulujú kosti ľudského tela a mäkké tkanivá takým spôsobom, že získané informácie z týchto testov sú oveľa presnejšie ako tie, ktoré poskytujú iba snímače zrýchlenia. Mercedes plánuje predstaviť obrnené vozidlo na autosalóne IAA v Mníchove, pričom k predajcom sa dostane so základnou cenovkou 457 100 eur. K tejto sume ale treba ešte pripočítať všetky príslušné dane.