Osemvalcové superšporty z Maranella prešli v ostatných rokoch postupnou evolúciou, ktorej aktuálny vrchol menom F8 Tributo debutoval na vlaňajšom ženevskom autosalóne. Oproti predchodcom bol opäť o niečo silnejší. Jeho srdce dosahuje sériovo výkon 530 kW (720 k) a krútiaci moment 770 Nm, čo sú naozaj úctyhodné údaje. Ale nie pre každého.

Mladého člena klanu Ferrari aktuálne šľachtí nemecká firma Novitec, ktorá sa zamerala práve na technickú stránku. Biturbo agregátu s objemom 3,9 litra nadelila ladené výfukové potrubie z nehrdzavejúcej ocele a prídavnú riadiacu jednotku N-Tronic. Tuner hovorí o dvoch naladeniach, ale špecifikuje akurát jedno. To dosahuje parametre 579 kW (787 k) a 882 Nm.

V upravenej forme je model F8 Tributo ešte o niečo rýchlejší.
V upravenej forme je model F8 Tributo ešte o niečo rýchlejší.
Zdroj: Novitec

Výkon motora sa tak priblížil k hranici 800 konských síl, čo sa prejavilo na ešte lepších dynamických parametroch. Klasický šprint 0-100 km/h zaberie upravenému modelu iba 2,7 sekundy. To je o dve desatiny menej než v sériovom stave, kým maximálna rýchlosť 340 km/h zostala nezmenená. Celkom bez zásahov zostala karoséria talianskeho kupé.

Superšport dostal disky kolies značky Vossen. V predstavenej forme majú vpredu priemer 21 palcov, na zadnej osi sú o prštek väčšie ráfiky. Alternatívou je kombinácia 20 a 21 palcov. Novitec dal vozidlu kratšie pružiny, ktoré znižujú svetlú výšku o 35 mm. Predná náprava je pritom vybavená hydraulickým systémom zvyšujúcim prednú časť o 40 mm. Úpravca spomína aj možnosti prečalúnenia interiéru, pričom od konkrétnych želaní zákazníka sa vždy odvíja cena. Žiadne číslo sme sa aktuálne nedozvedeli.