Po Ferrari 296 GTB teraz Maranello ukázalo svoju verziu GTS, ktorá prináša možnosť pohyblivej strechy. Ferrari sa podarilo zachovať dizajn 296 prakticky nedotknutý, pracovali len na zadnej časti, aby bolo možné integrovať strešný mechanizmus. Otvorenie a zatvorenie tejto strechy prebehne za 14 sekúnd, pričom túto operáciu je možné vykonať aj pri rýchlosti 45 km/hod.

Ferrari 296 GTS.
Zdroj: Ferrari

Nové Ferrari 296 GTS je dlhé 4,56 metra, má výšku 1,19 metra a dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 330 km/h. Jeho zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 2,9 sekundy. Treba poznamenať, že pri jazde rýchlosťou 200 km/hod sa môže zastaviť po 107 metroch. Zdá sa vám to málo? Značka v takom prípade ponúka pre náročnejších šoférov balíček Assetto Fiorano. Tento paket znižuje hmotnosť a zlepšuje aerodynamiku modelu. Na dosiahnutie svojho cieľa značka použila karbónové vlákna nielen zvnútra, ale aj zvonku.

Čo sa stalo srdcom tohto žrebca? Ide o plug-in hybrid, ktorý v GTB poháňa kombinácia elektromotora a benzínového trojlitrového šesťvalca. Svoje dve turbá má nainštalované v tvare V. K tejto pohonnej kombinácii sa pridáva malý elektromotor – ktorý váži iba 22 kg – ktorý dodáva spideru 167 koní vďaka 7,5 kWh batérii, ktorá pridáva na dojazde 25 kilometrov, i keď by sa majiteľ rozhodol ísť rýchlosťou 135 kilometrov za hodinu. Celkový výkon je 610 kilowattov (830 koní) a maximálne 740 newtonmetrov krútiaceho momentu. Všetok tento príval sily sa prenáša na zem prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky, ktorá prenáša výkon na zadnú nápravu.

Kokpit Ferrari 296 GTB a GTS bol navrhnutý tak, aby bol pohodlný a predovšetkým veľmi ergonomický pri rýchlej jazde. Stretneme sa tak s gigantickým centrálnym displejom, z ktorého vyrastá zvyšok príslušenstva (vetracie otvory, lišty, spínače...) a vytvára tak kabínu, v ktorej je vodič skutočným hrdinom. Ferrari 296 GTB a GTS s minimalistickými líniami a vysokou kvalitou spracovania využívajú ušľachtilé materiály v značnej časti obloženia, a tak môžete vidieť materiály, ako sú uhlíkové vlákna, hliník alebo koža najvyššej kvality. Samozrejme, ako v každom Ferrari, hovoríme o možnosti prispôsobenia, ktorá je takmer nekonečná. Konečnú cenu najnovšieho prírastku v podobe 296 GTS Ferrari ešte neprezradilo, no bude to minimálne štvrť milióna, pretože to je základná cena za model GTB.