Nedostatok vodičov na prepravu kontajnerov a áut v kombinácii s vysokým objemom obchodu viedol k zastaveniu činnosti v jednom z najväčších automobilových uzlov na svete, v nemeckom prístave Bremerhaven. Nepriaznivá situácia spôsobila, že vozidlá pripravené na vstup alebo odchod z Európy teraz čakajú v prístave, pričom výrobcovia automobilov (a kupujúci) ako BMW, Stellantis, Renault, Tesla a Volvo sú na zozname čakateľov.
„Tieto oneskorenia sú obrovské,“ povedal Andreas Braun, regionálny riaditeľ EMEA, pre Crane Worldwide Logistics. Povedal, že dovoz áut z Bremerhavenu do USA a Mexika prebieha v časovom horizonte mesiacov. “BMW má trojmesačné oneskorenie, pričom autá stoja na parkovisku a čakajú na vybavenie doplnkami, najmä dotykovým ovládačom iDrive.”
V priemere sa v prístave Bremerhaven prepraví 1,7 milióna vozidiel ročne, no nedostatok vodičov pre vykladanie a nakladanie prichádzajúcich a odchádzajúcich vozidiel viedol k vážnym oneskoreniam. Navyše, v súčasnosti jednoducho nie je dostatok lodí na prepravu vozidiel. Globálna flotila sa v porovnaní s rokom 2019 znížila o približne 13 lodí v dôsledku nadmerných výdavkov v prvom roku pandémie.
Nanešťastie pre automobilky a zákazníkov čakajúcich na nové vozidlá sa nepredpokladá, že sa táto situácia vyrieši skôr ako v roku 2024, kedy sa začnú dodávať nové plavidlá. Z hľadiska spotrebiteľov by nedostatok mohol ovplyvniť aj ceny vozidiel. S rastúcim dopytom po elektrických vozidlách z Číny v Európe by sa tlak na prístavy mohol len zvyšovať.