Maserati s predstavením elektrického Gran Turisma začalo svoju cestu stať sa plne elektrifikovanou automobilkou do konca tohto desaťročia. Koniec koncov, hovorí o tom aj strategický plán koncernu Stellantis Dare Forward 2030. Elektrické Maserati budú mať prívlastok Folgore a v nasledujúcom období ich bude automobilka chŕliť jedno za druhým.
Koniec éry V8
Prvú flotilu elektromobilov Maserati uvedie do predaja v roku 2025 s modelom Levante Folgore, ktorý sa pripojí k skorším elektromobilom Grecale, GranTurismo, GranCabrio a MC20. Ghibli sa prestane vyrábať do roku 2024 a spolu s ním sa ukončí výroba aj typických V8 motorov.
Nedávna správa magazínu Autocar naznačuje, že SUV vlajková loď bude plne elektrifikovaná v druhej generácii. Na podporu tohto tvrdenia magazín cituje generálneho riaditeľa Maserati Davida Grasso, ktorý niekoľkokrát naznačil dôležitosť elektrického Levante a tiež fakt, že automobilka bude profitovať zo spoločného vývoja v rámci 14 značiek koncernu Stellantis.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Zatiaľ ale nie je jasné, či sa Levante v novej generácii stane výlučne elektromobilom. Je potrebné poznamenať, že nové Levante bude údajne vzužívať upravenú verziu platformy Giorgio, vyvinutú Alfou Romeo, ktorú vzužívajú aj modely Grecale a GranTurismo. Crossover aj kupé majú ako verzie so spaľovacím motorom, tak aj čisté elektromobily.
SUV superšport?
So spaľovacím motorom alebo bez, magazín Autocar poznamenal, že elektrické Levante Folgore bude poháňať menej výkonná verzia trojmotorového usporiadania, ktoré automobilka predstavila pri modeli GranTurismo. Do Levante by sa tak mala dostať pohonná jednotka s výkonom 555 kW (755 koní).
Len na pripomenutie, GranTurismo Folgore, ktoré automobilka odhalila v minulom roku, bude mať ten istý pohon s tromi elektromotormi naladený na neuveriteľný výkon 895 kW (1 217 kW) a krútiaci moment 1 350 Nm. Samozrejme, limitáciou je výkon batérie, a tak je jasné, že tento výkon nebude možné prenášať na kolesá kontinuálne dlhodobo. No aj napriek tomu dokáže grand tourer vyšprintovať z pokoja na 100 kilometrov za hodinu len za 2,7 sekundy.