DS predstavilo na parížskom týždni módy, Womenswear Ready-to-Wear Spring-Summer facelift DS3, ktorého prvou novinkou je, že jeho súčasný prívlastok Crossback už pri jeho mene neuvidíme a zostane len DS3.
Vynovený francúzsky model sa prispôsobuje novému dizajnovému jazyku radu DS Automobile, kde je aplikovaná prepracovaná mriežka chladiča, ktorá je o niečo širšia a vyvýšená, s lesklými čiernymi alebo chrómovými diamantovými hrotmi v závislosti od verzie. Značka zdôraznila, že tento dizajn predstavuje ideálnu rovnováhu medzi líniami a objemom.
Nový DS3 je štandardne vybavený novými LED svetlometmi, ktoré prinášajú väčšiu dynamiku a ostrejší vzhľad s tromi funkčnými modulmi vyrobenými zo saténového chrómu. Najpokročilejšie verzie majú „DS MATRIX LED VISION“, ktorý má inteligentné ovládanie a automatické diaľkové svetlá pre maximálny komfort a bezpečnosť. Jednou z predností je nový spojler, ktorého cieľom je špecificky optimalizovať aerodynamický výkon vozidla. Ďalšou novinkou sú jeho nové kolesá dostupné vo veľkostiach 17 a 18 palcov.
Tento facelift má tiež svoj vlastný interiér, pretože sa zmenila jazdná poloha a teraz prichádza s novým volantom, ktorý preskupuje ovládacie prvky, aby pomohol vodičovi. Teraz je 10,3-palcová centrálna obrazovka ponúkaná ako štandard a má nový informačno-zábavný systém s názvom „DS IRIS SYSTEM“.
Čo sa týka výbavy, štandardne ponúka kameru za čelným sklom, Asistent udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek s informáciami reprodukovanými na displeji prístroja a Active Safety Brake do rýchlosti 85 km/hod. V závislosti od verzie obsahuje „DS DRIVE ASSIST“, ktorý kombinuje adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go a asistentom udržiavania v jazdnom pruhu, čím ponúka okrem iného poloautonómnu jazdu úrovne 2.
Veľkou novinkou faceliftu modelu DS3 je jeho 100% elektrický variant, ktorého maximálny výkon teraz dosahuje 115 kW (156 k), namiesto 136 koní dostupných v súčasnej verzii, a zachováva si krútiaci moment 260 Nm. Okrem toho prichádza s novou 54 kWh batériou (+ 4 kWh oproti súčasnej verzii), ktorá má tepelnú reguláciu a tepelné čerpadlo, čo jej umožňuje rýchlejšie nabíjanie, lepšiu autonómiu a dlhšiu životnosť.
Z 320 km autonómie sa tak stane 402 km, čo znamená výrazný nárast o 82 kilometrov. Palubná nabíjačka tiež odoberá 100 kW v jednosmernom prúde, čo jej umožňuje nabiť sa z 0 na 80 % za 25 minút a pri výkone 11 kW pri striedavom prúde z 0 na 100 % za 5 hodín (v súčasnosti je to 6,5 hodiny). Zmeny však nenastali v neelektrifikovaných verziách, takže sú v ponuke naďalej dva benzínové motory -PureTech 100 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a PureTech 130 s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Napokon ostal aj variant BlueHDi 130 Diesel s osemstupňovou automatickou prevodovkou.