Úprava výkonu, vzhľadu a digitalizácie. V oblasti pohonu ide o debut 48 V technológie vo vysokovýkonných modeloch BMW. Elektromotor funguje aj ako štartovací generátor a nachádza sa priamo na kľukovom hriadeli. Energiu mu dodáva 48 V batéria umiestnená v motorovom priestore, jej dobíjanie sa realizuje pomocou rekuperácie (pri spomaľovaní a brzdení).

Nové BMW X6 M Competition
Zdroj: UWE FISCHER

Elektromotor produkuje výkon 9 kW (12 k) a krútiaci moment 200 Nm. Hlavným motorom v tomto aute je nový M TwinPower Turbo V8 s obsahom 4,4 l. Poskytuje maximálny krútiaci moment 750 Nm medzi 1 800 až 5 800 ot./min. a maximálny výkon 460 kW (625 k) pri 6 000 ot./min. BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.

Prenos sily zaisťuje nová verzia osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic. Ponúka nové nastavenie a ostrejší chod radenia. Systém M xDrive umožňuje vodičovi zvolenie základného režimu 4WD,ale aj 4WD Sport, navrhnutý pre kontrolované drifty, rozdelením výkonu s výrazným uprednostňovaním zadných kolies.

Vzhľad prednej časti je pozmenený. Ľadvinky masky chladiča dostali čiernu farbu. Spolu so stredovým spodným otvorom na prívod vzduchu tvoria čiernu oblasť v tvare X. Oba modely majú teraz nové adaptívne matricové LED svetlomety a diaľkové svetlá BMW Selective Beam, ktoré zabraňujú oslepovaniu. Interiéru dominuje zakrivená obrazovka BMW Curved Display.

Nové BMW X5 M Competition
Zdroj: BMW

Bezpečnosť a komfort zaisťuje oveľa väčšie množstvo automatizovaných systémov zameraných na jazdu a parkovanie. Parkovací asistent Parking Assistant Professional, dodávaný na požiadanie, umožňuje parkovacie manévre, aj keď je vodič mimo vozidla, až do vzdialenosti 200 metrov. Ovláda sa pomocou aplikácie v mobilnom telefóne.

Mohlo by vás zaujímať: