Novinky Nové BMW X5

31.5. 2018 20:00 Automobilka tvrdí, že pôvodné BMW X5 bolo prvým vozidlom s pohonom oboch náprav, ktoré poskytlo vodičom vzrušenie a pôžitok z jazdy na normálnych cestách a teda položilo základy novej triedy vozidiel - SAV.

S prichádzajúcou štvrtou generáciu sa celkové schopnosti vozidla dostávajú do popredia ešte výraznejšie ako kedykoľvek predtým.

 
Nové BMW X5
Prototyp BMW X5 pri testovaní, autor: BMW

Prispieva k tomu zavedenie nových systémov zavesenia a podvozku, ktoré sú v modeli BMW X k dispozícii po prvýkrát. Nový offroadový balík údajne ponúka pôsobivú kombináciu najvyššieho jazdného komfortu na cestách a možnosti meniť nastavenie vozidla stlačením tlačidlového voliča tak, aby sa dokonale prispôsobilo podmienkam jazdy mimo spevnených ciest.

 
Nové BMW X5
 Prototyp BMW X5 pri testovaní, autor: BMW

Či už jazdí po snehu, piesku, skalách alebo štrkových cestách, nové BMW X5 by malo mať ideálne nastavenie pohonu a zavesenia na každý povrch. Prototypy vraj potvrdili potenciál nového BMW X5 pri akcelerácii, riadení a brzdení v zimnom testovacom centre v Arjeplogu vo Švédsku, na štrkoviskách v Južnej Afrike aj na púštnych dunách v USA. Vozidlá boli vystavené nielen maximálnemu chladu, ale aj spaľujúcej horúčave, aby rovnako dobre zvládli extrémne suchý hornatý terén ako aj mokré a blatisté cesty v trópoch.

 
Nové BMW X5
 Prototyp BMW X5 pri testovaní, autor: BMW

A keďže vytrvalostný test overuje len časť nezameniteľného charakteru tohto vozidla, rovnako dôležitá bola aj séria testov na testovacích okruhoch BMW Group v Miramas na juhu Francúzska, na vysokorýchlostnom okruhu v Talladege v americkom štáte Alabama a na závodnej dráhe Nürburgring v Nemecku.

Zdroj: andrej ježo
Diskusia  ()

Video

Diskusia