Éra ľahko dostupného internetu a všadeprítomných objektívov prinútila výrobcov áut k otvorenejšiemu informovaniu o pripravovaných produktoch. Medzi najzhovorčivejšie firmy v tomto smere patrí BMW. Nemci už pravidelne zverejňujú oficiálne fotografie prototypov a často vopred prezrádza nejaké detaily. Najnovšie tento postup použili pri veľmi dôležitom rade 3.

BMW radu 3 dostane svoju siedmu generácia v Paríži
Zdroj: BMW

Siedma generácia bestselleru mníchovskej značky má debutovať na októbrovom autosalóne v Paríži. Nedávno absolvovala finálnu fázu testovania, ktorej súčasťou bola opätovná previerka na severnej slučke Nürburgringu. Bavori z nej prichystali množstvo fotografií. Vozidlo na nich kryje kamufláž, no viacero detailov vidieť aj cez výraznú čierno-bielu grafiku.

Je celkom evidentné, že trojka pôjde dizajnovo v stopách väčšieho súrodenca označeného číslom päť. Maske chladiča s prepojenými ľadvinkami však budú robiť spoločnosť o niečo štíhlejšie LED svetlomety s výrezom v spodnej časti. Aj zadné svetlá majú byť o niečo užšie, inak sa základné tvary auta veľmi nezmenia. Na fotografiách môžeme vidieť dve verzie. Kompletne maskovaný civilný model dopĺňa mierne odhalený športovejší variant, ktorý prezrádza prítomnosť ostrejšie tvarovaného bodykitu, veľkých bŕzd s modrými strmeňmi i oranžová farba. Pravdepodobne ide o variant spadajúci pod líniu M Performance.

Z motorov zatiaľ Bavori spomínajú iba nový štvorvalec
Zdroj: BMW

Srdcom výkonnej odrody bude pravdepodobne šesťvalcový agregát, nad konkrétnou špecifikáciou však zatiaľ visí otáznik. Automobilka spomína akurát implementáciu svojho najsilnejšieho štvorvalca. Moderná pohonná jednotka bude dosahovať nielen vyšší výkon než agregát súčasného modelu 330i s maximom 185 kW (252 k), ale vďaka úpravám a spolupráci s vylepšeným osemstupňovým automatom má spotrebovať o 5 percent menej paliva. Zároveň splní blížiacu sa emisnú normu Euro 6D-Temp. Vozidlo bude teda čistejšie i silnejšie, ale taktiež má byť tuhšie a o niečo ľahšie.

Ďalšie vydanie najpredávanejšieho automobilu bavorskej značky schudlo medzigeneračne podľa variantu až 55 kilogramov. Napriek tomu má disponovať tuhšou konštrukciou a ideálnym rozložením hmotnosti v pomere 50:50. Ťažisko bude položené o 10 mm nižšie než doteraz. Nové BMW radu 3 využije komplexne prepracovaný podvozok so širším rozchodom, odlišnou geometriou a taktiež progresívnymi tlmičmi, ktoré majú priniesť viac komfortu. Mníchov v tlačovej správe spomína aj športovejšiu verziu pruženia, variabilné riadenie či aktívny samosvorný diferenciál. Kompletné podrobnosti prezradí počas premiéry na októbrovom parížskom autosalóne.

Zdroj: Marek Pokrývka