ikona

Novinky Odhalili Toyotu RAV4: Prešla veľkou zmenou

Foto: Toyota

28.3. 2018 18:10 Toyota aktuálne prechádza veľkou dizajnovou obrodou. Z vozidiel s defenzívnym charakterom sa stávajú neprehliadnuteľné osobnosti. Trend už zachytila aj Toyota RAV4, ktorá dnes prešla kompletným odhalením.

Keď Japonci koncom roka 2017 do sveta vypustili zábery konceptu FT-AC, málokto čakal, že by sa reálne mohol dostať do výroby. A hľa, niekoľko mesiacov na to Toyota predstavuje piatu generáciu kompaktného SUV RAV4, ktoré odvážnej štúdii akoby z oka vypadlo. Nuž, nemožno sa tomu diviť. Toyota aktuálne prechádza dizajnovou obrodou, čo dokazuje aj nový Auris či typ C-HR.

RAV4 by mohla dostať hneď niekoľko zaujímavých variantov
RAV4 by mohla dostať hneď niekoľko zaujímavých variantov
Zdroj: Toyota

Vďaka tomu môže byť, minimálne podľa fotografií, nastupujúca generácia RAV4 tou najkrajšou a najzaujímavejšou vôbec. Má drsnejší dizajn zvýraznený pretiahnutými prednými reflektormi s diódovou technikou, veľkou čelnou maskou a členitým predným nárazníkom.

Profil auta skrášľujú ostré línie, dvojfarebná karoséria a masívne oplastovanie celej spodnej časti vozidla. Hranatejší je aj zadok, najmä partie nad druhou nápravou vyzerajú atraktívne. Z hľadiska rozmerov došlo len k milimetrovým korekciám a to napriek tomu, že RAV4 prešla na platformu TNGA.

Verzia Adventure sa bude zameriavať na jazdu mimo spevnených ciest
Verzia Adventure sa bude zameriavať na jazdu mimo spevnených ciest
Zdroj: Toyota

Dizajn by sa mal rozlišovať aj na základe toho, aký variant SUV Toyoty si kúpite. Pri premiére bola vystavená off-roadová verzia Adventure, luxusná Limited a športová XSE Hybrid. V závislosti od príslušnosti k jednotlivým vyhotoveniam by sa mali jemne meniť aj jazdné vlastnosti či ponuka agregátov.

Interiér sa drží toho, čo pred pár dňami ukázal Auris. Digitálna prístrojovka, vylepšený multifunkčný volant so zapracovaným ovládaním tempomatu, nový plávajúci centrálny displej či panel navigácie sú takmer totožné. Odlišný je neortodoxný volič smeru jazdy či panej určený na ovládanie jazdných režimov, správania pohonu všetkých kolies a technologických pomocníkov súvisiacich s jazdou mimo asfaltu.

Interiér sa v mnohých veciach s hoduje s novou Toyotou Auris
Interiér sa v mnohých veciach s hoduje s novou Toyotou Auris
Zdroj: Toyota

Podľa prvotných informácii bude RAV4 štandardne vybavená 7” stredovým displejom, za príplatok potom bude dostupný variant s 8-palcovou obrazovkou, JBL audio systémom či funkcionalitami ako Amazon Alexa, Apple Car Play či Wi-fi hotspot. Android Auto tu, prinajmenšom zatiaľ, fungovať nebude.

Do technologickej výzbroje patrí plná sada asistentov vrátane rozpoznávania chodcov, udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávania dopravných značiek či adaptívneho tempomatu. Okrem toho sa o bezpečnosť posádky postará osem airbagov a balík Toyota Safety Sense.

Variant XSE Sport má vyniknúť výkonným hybridným agregátom
Variant XSE Sport má vyniknúť výkonným hybridným agregátom
Zdroj: Toyota

Pod kapotou RAV4 by mali pracovať výsostne zážihové pohonné jednotky. Prvou z nich je atmosférický radový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,5 l, ktorý bude spojený s osemstupňovým automatom. Hybridný variant bude taktiež využívať 2,5-litrový agregát, pripojí však k nemu aj elektromotor a bezstupňovú samočinnú prevodovku. Presné údaje o jednotkách ešte známe nie sú, no očakáva sa, že športovejším a výkonnejším variantom bude práve hybrid.

U nás by piata generácia SUV mala byť dostupná približne o rok, teda začiatkom jari 2019. Jej nástup na slovenský trh bude takmer presne korešpondovať s príchodom vynoveného Aurisu. Toyota teda koncom prvého štvrťroka 2019 na trh vyšle hneď dvoch silných hráčov vo výbornej forme.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia