V roku 2012 Toyota predstavila prvý športový automobil GT 86 a najnovší nástupca prišiel s takmer rovnakým zadaním. Ponúknuť ľuďom zábavné auto s pohonom všetkých kolies, ktoré má nízke ťažisko a jeho riadenie pumpuje adrenalín do krvi. Z pôvodného modelu GT 86 sa však názov zmenil na GR 86, ktorý je v súlade s aktuálnym pomenovaním športovej rodiny Toyoty Gazoo Racing. Pripadá vám povedomé?

GR 86 je vlastne dvojička modelu BRZ od Subaru, ktorý bol predstavený počas minulého roka. Estetické rozdiely medzi týmito dvoma modelmi sa zmenšili na malé detaily, ktoré vidno predovšetkým na nárazníkoch. Úzku a úspešnú spoluprácu automobilky z ďalekého východu nepopierajú, práveže postupujú správnym smerom v zmysle sloganu „Vyrábajme spolu lepšie autá!“. Pokiaľ ide o nosný rám, auto je čiastočne identické so svojim predchodcom, ale nové prepracovanie zvýšilo torznú tuhosť o 50 %.

Toyota GR 86
Zdroj: Toyota

Najväčšia zmena prišla v podobe nového motora. Namiesto štandardného dvojlitra bude GR 86 poháňaný benzínovým štvorvalcom s objemom 2,4-litra od Subaru. Toyota nesklamala a vybrala sa cestou čistého atmosférického agregátu bez turbodúchadla. Jeho výkon je 173 kW (235 k) dostupný pri 7 000 ot./min. a maximálny krútiaci moment stúpa až na hodnotu 250 Nm už pri 3 700 ot./min..

Konská sila sa prenáša na zadnú nápravu prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky, výber je len na vás. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa im podarilo znížiť zrýchlenie na 100 km/hod o 1,1 sekundy, takže teraz je to 6,3 sekundy. Hlavný technický rozdiel medzi GR 86 a novým Subaru BRZ spočíva v individuálnom nastavení podvozka. Na Toyote totiž pracovali špecialisti spoločnosti Gazoo Racing.

Toyota GR 86
Zdroj: Toyota

Rozmerovo je nový automobil takmer totožný s predchodcom. GR 86 je dlhý 4,26 metra, široký 1,77 metra, vysoký 1,31 metra a rázvor náprav dosahuje 2,57 metra. Základná hmotnosť vozidla je 1 270 kilogramov, čo je o päť kilogramov menej ako predtým. Športové auto je obuté do 18-palcových pneumatík s rozmerom 215/40.

V interiéri je sedempalcový digitálny prístrojový štít, naľavo od neho sa nachádza prídavné počítadlo, ktoré môže dokonca zobrazovať informácie o preťažení. Športové sedadlá s pokročilou bočnou oporou sú lemované červeným prešívaním a prekvapením je zadné sedadlo, ktoré nie je iba na okrasu. Dá sa totiž sklopiť, aby ste do auta mohli "narvať" horské bicykle, golfové palice alebo dokonca závodné pneumatiky.

Toyota GR 86
Zdroj: Toyota

Toyota mala s predchádzajúcim modelom GT 86 v minulosti pekné predajné úspechy, ostatne sa ich predalo viac ako 200 000, takže teraz by sa situácia mohla zopakovať. Na japonskom trhu sa predaj nového Subaru BRZ začne v lete 2021, Toyota GR 86 sa objaví až na jeseň. Autá sa budú vyrábať v japonskom závode Subaru Gunma, čo nás len utvrdzuje o sile tejto spolupráce.