Škoda Fabia štvrtej generácie je “od podlahy” nová, konečne totiž stojí na koncernovej modulárnej platforme MQB A0, ktorá má pozitívny vplyv na priestorovú ponuku vozidla, ale aj na jeho bezpečnosť a využívané technológie. Je zaujímavé, že napriek rastu rozmerov sa konštruktérom podarilo udržať hmotnosť na uzde - je takmer totožná s minulosťou.

ROZMERY | Fabia štvrtej generácie vs. Fabia tretej generácie

Hrubým písmom sú vyznačené údaje novej Fabie nasledované technickými údajmi tretej generácie Fabie. Je zrejmé, že Fabia narástla v každom smere, majitelia sa určite budú môcť tešiť najmä z veľkého batožinového priestoru - s kapacitou 380 l dosahuje parametre, ktoré sú vlastné skôr o triedu väčším automobilom.

  • Dĺžka: 4107/3997 mm
  • Šírka: 1780/1732 mm
  • Výška: 1460/1467 mm
  • Rázvor: 2564/2470 mm
  • Objem batožinového priestoru: 380/330 l
  • Objem batožinového priestoru po sklopení operadiel druhého radu: 1190/1150 l

Škoda využíva možnosti, ktoré ponúka modulárna platforma MQB A0, tiež v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Táto platforma umožňuje použitie najnovších pasívnych a aktívnych asistenčných systémov. Zároveň vozidlu prepožičiava robustnú karosériu s vysokou torznou tuhosťou a stabilitou. To všetko vďaka využitiu vysokopevnostnej, ultra vysokopevnostnej a za tepla tvárnenej vysokopevnostnej ocele.

Škoda Fabia štvrtej generácie krytá výrazným maskovaním.
Zdroj: Škoda

V prípade nehody chráni cestujúcich až deväť airbagov. Súčasťou štandardnej výbavy sú airbagy vodiča a spolujazdca, hlavové airbagy a predné bočné airbagy. Na želanie sú k dispozícii kolenný airbag vodiča, zadné bočné airbagy a tiež systémy uchytenia ISOFIX a TopTether na sedadle spolujazdca. Spoločne s úchytmi na vonkajších zadných sedadlách je tak možné bezpečne upevniť tri autosedačky, čo poteší rodiny s deťmi. Systémy uchytenia ISOFIX a TopTether pre vonkajšie zadné sedadlá sú súčasťou štandardnej výbavy.

Štvrtá generácia modelu Fabia ponúka teraz vďaka Asistovanej jazde 1.0 automatickú podporu pozdĺžneho a priečneho vedenia vozidla. Príplatkový systém je možné aktivovať jediným tlačidlom. Asistovaná jazda 1.0 kombinuje okrem iného adaptívny tempomat (ACC), ktorý je aktívny do rýchlosti 210 km / h a ktorý automaticky upravuje rýchlosť jazdy podľa vozidla idúceho vpredu, a Asistenta jazdy v pruhoch (Lane Assist). Lane Assist pomáha vodičovi udržať vozidlo v správnom jazdnom pruhu jemnými zásahmi do riadenia.

Škoda Fabia štvrtej generácie krytá výrazným maskovaním.
Zdroj: Škoda

Na želanie je dostupný tiež vylepšený Asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist), ktorý je aktívny až do vzdialenosti 70 m a varuje vodiča, ak sa blížia iné vozidlá alebo sa už nachádzajú v mŕtvom uhle. Komfortnú pomoc pri parkovaní ponúka Automatické parkovanie, ktoré je aktívne do rýchlosti 40 km/h, a ktoré zobrazí vhodné miesto a tiež zaparkuje vozidlo do radu pozdĺžne aj priečne stojacich vozidiel. Ak senzory Asistenta manévrovania (Manoeuvre Assist) zaregistrujú pri parkovaní nebezpečnú prekážku, ktorá sa nachádza pred alebo za vozidlom, automaticky vozidlo zabrzdia. Prvýkrát ponúka Fabia tiež Rozpoznávanie dopravných značiek.