Štvrtá generácia Mazdy6 by podľa vizualizácií Auto Bildu mohla vyzerať takto

Novinky Nová Mazda6: Magický motor i hybridné verzie

Foto: Auto Bild

19.1. 10:30 Aktuálna Mazda6 už v rámci tretej generácie prekonala niekoľko kozmetických vylepšení, na trhu je už od roku 2012. Podľa automobilovej matematiky to znamená jediné - je čas na zmenu a tá by mohla prísť čoskoro.

Aktuálna generácia Mazdy6 znamenala pre Japonskú automobilku kľúčový obrat smerom k úspechu. Model sa do vkusu klientely trafil dizajnom, jazdnými vlastnosťami, atmosférickými benzínovými motormi a aj známou Soul Red farbou, ktorá je dnes už poznávacím znamením značky. Nemožno sa čudovať tomu, že na nasledujúcej generácii šestky si Mazda dáva záležať.

Štvrtá generácia Mazdy6 by podľa vizualizácií Auto Bildu mohla vyzerať takto
Štvrtá generácia Mazdy6 by podľa vizualizácií Auto Bildu mohla vyzerať takto
Zdroj: Auto Bild

Počas jesene roka 2019 sa môžeme tešiť na 46. tokijský autosalón, ktorý bude nabitý silnými ázijskými premiérami. O jednu z najžiarivejších by sa podľa exkluzívnych informácií nemeckého Auto Bildu mala postarať štvrtá generácia Mazdy6. Novinka by z pohľadu dizajnu mala rozvíjať aktuálne trendy v rámci značky, odraziť by sa mohla od štúdie Vision Coupé Concept, ktorú Japonci prezentovali v roku 2017.

Ráta sa s tým, že auto ako také bude dlhšie, ponúkne väčší batožinový priestor a miesto na nohy pre cestujúcich sediacich v druhom rade sedadiel. Pri aktuálnej generácii Mazdy6 sa mnohí novinári sťažujú na relatívne malý dojazd vozidla. To by sa v budúcnosti mohlo zmeniť - Japonci totiž vraj chystajú veľké zmeny aj pod kapotou. Približne rovnako objemná nádrž bude v budúcnosti zaručovať väčší dojazd vďaka nižšej spotrebe vozidla.

O pohon by sa tu mali starať zážihové agregáty generácie Skyactiv-X, ktoré budú znamenať malú revolúciu. Ich spotreba by sa vďaka špeciálnemu spaľovaniu mala vyrovnať naftiakom. Podľa prvých informácií ponúkne Mazda šestku časom aj vo verziách mild hybrid a plug-in hybrid, ktoré by sa mali postarať o zavedenie 48V elektrickej siete aj na palube japonskej limuzíny.

Zdroj: Filip Kadlečík
Diskusia  ()

Video

Diskusia