O tom, že z modelu SL vytiahla značka podstatne viac ako z jeho predchodu, výrazne napovedá už samotný názov. Už nie je súčasťou rodiny Mercedes-Benz, ale teraz sa volá Mercedes-AMG SL. Keď si ho v Affalterbachu prisvojili, dodali mu niektoré dizajnové prvky, ktoré sú pre športové oddelenie trojcípej hviezdy charakteristické. Medzi ne patrí určite odlišná maska chladiča s vertikálne umiestnenými lamelami a väčšími otvormi na nasávanie vzduchu.

Mercedes-AMG SL.
Zdroj: Daimler

Napriek výraznému športovému vzhľadu má SL stále dosť elegancie. Splývajúce kľučky dverí sú spolu s bočnou líniou karosérie pastvou pre oči a trojvrstvová plátená v čiernom prevedení dobre kontrastuje so spodnou a hornou časťou auta. Keďže tu chýba pevná strecha, ušetrili na celkovej hmotnosti 21 libier, čo je skoro 10 kilogramov. A celý proces skladania strechy pritom trvá iba 15 sekúnd. Tú si môže budúci majiteľ zložiť alebo zdvihnúť do rýchlosti 50 km/hod a má jednu zvláštnosť. Zadné okno totižto nie je vyrobené zo žiadnych umelých materiálov, ale ide o skutočné sklo. 

Tým ale nové dizajnové prvky pre tento dôležitý model nekončia. Vzadu si môžete všimnúť osadené štyri hranaté koncovky výfuku a široké svetlomety, ktorým kontruje aktívny vzduchový deflektor. Nové SL meria na dĺžku 4 705 milimetrov a jeho rázvor má 2,7 metra. S porovnaní s predchodcom podľa očakávania poriadne narástol (o 74 milimetrov) a je tiež o 145 milimetrov dlhší ako roadster AMG GT.

Mercedes-AMG SL.
Zdroj: Daimler

Športový duch nezostal nalepený iba na zovňajšku, presunul sa aj do kabíny pre pasažierov, kde sa všetko nesie v znamení kože. Hrubý volant, červené kontrastné prešívanie a veľká 11,9 palcová centrálna vzpriamená obrazovka pútajú najväčšiu pozornosť. Obrazovku je navyše možné nakloniť smerom k vodičovi od 12 do 32 stupňov, čo by malo uľahčiť používanie počas jazdy. Pred vodičom sú tiež 12,3 palcové digitálne meradlá a head-up displej, ktorý podporuje umelú inteligenciu. 

Mercedes-AMG SL.
Zdroj: Daimler

Spočiatku bude pod kapotou štvorlitrový osemvalec s dvoma turbínami, ktorých spolupráca dokáže vyprodukovať maximálne 430 kW (585 k) a 800 Nm krútiaceho momentu. Ak by ste mali záujem o slabšiu verziu, SL 55 by mala dostať výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 700 Nm. Obe alternatívy budú v štandarde ponúkané s pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic a deväťstupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT. Ďalšie motorizácie budú na trh uvedené neskôr, vrátane plug-in hybridu a mild-hybridného šesťvalca. Mercedes zatiaľ o cenách mlčí a nevieme ani presný dátum, kedy sa vozidlo dostane na cesty.