Volkswagen nie je na poli pick-upov žiadnym nováčikom. Jeho Amarok je na trhu už roky, no svoje postavenie na trhu si musí stále poctivo obhajovať, pretože z hľadiska ceny alebo schopností má silnú konkurenciu. Nová generácia Amaroku ale zo sebou prinesie dôležité novinky a jednou z nich bude zakomponovanie elektrického variantu.

Volkswagen prednedávnom oznámil niektoré z prvých technických detailov ďalšej generácie modelu Amarok. Nový pick-up, vyvinutý v úzkej spolupráci s Fordom, môžeme v podstate považovať za dvojičku modelu Ranger. Obe vozidlá budú využívať dvojitú platformu a spoločné technológie, čo by mohlo byť pre Amarok, vzhľadom na úspech Rangeru, veľkým prínosom.

Počas prezentácie výrobca odhalil niektoré detaily. Dĺžka vozidla sa napríklad zväčšila na 5,35 metra a rázvor má teraz až 3,22 metra. Čo sa týka nosnosti, nový Amarok ponúkne až 1 200 kilogramov na korbe a ďalších 3 500 kilogramov ťažnej kapacity. Zákazníci budú mať samozrejme na výber rôzne variácie - od úplne profesionálneho vozidla s jednou kabínou až po auto určené na rekreáciu s miestom pre piatich cestujúcich.

Týmto charakteristikám sa bude musieť prispôsobiť aj elektrická verzia, aj keď ešte nie je potvrdené, kto bude mať na starosti vývoj uvedenej jednotky. Ford aktuálne naberá skúsenosti s novým modelom F-150 Lightning, zatiaľ čo Volkswagen sa plne sústredí na svoj elektrifikovaný rad ID. Celá nová stratégia búra nástojčivé klebety, ktoré poukazovali iba na príchod plug-in hybridného Amaroku. Nové informácie len potvrdzujú to, čo bolo ešte pred pár dňami verejným tajomstvom.

Generálny riaditeľ amerického Volskwagenu Scott Keogh pre magazín Autocar vyhlásil, že v aktuálnej situácii nie sú s elektrickým dojazdom plug-in hybridného modelu Amarok spokojní. Preto budú hľadať efektívnejšie riešenie pre elektrickú verziu. Elektrický Amarok bude stáť na rovnakej platforme ako jeho termálne verzie. Inžinieri dúfajú, že budú schopní prispôsobiť podvozok tak, aby bez problémov poňal elektrický pohon bez toho, aby sa mu zmenili rozmery alebo terénne schopnosti. "Veríme, že je to možné. Samozrejme bude potrebná úprava určitých prvkov, ale naozaj uvažujeme o elektrickom variante."

Volkswagen zrejme prehodnocuje svoju stratégiu aj vzhľadom na to, že plug-in hybridy sú momentálne stredobodom pozornosti Európskej Únie. Nemecko oznámilo, že chce zrušiť dotácie na nákup týchto vozidiel, zatiaľ čo iné krajiny deklarovali, že environmentálny prínos plug-in hybridov nie je taký veľký, ako sa pôvodne očakávalo. Ostatne, nič iné sa ani čakať nedalo. Uvedenie elektrického Amaroku však zatiaľ nemá oficiálny dátum. Inžinieri budú musieť študovať alternatívy a zistiť, ktorá možnosť sa dá najlepšie prispôsobiť.