Honda práve predstavila Accord 11. generácie, ktorý s kontroverznejším vzhľadom ako jeho predchodca sľubuje, že bude zatiaľ najpokročilejší. Prvá vec, ktorú vidíme, je tradičná čierna sieťovaná maska ​​chladiča lemovaná LED svetlometmi, ku ktorým sa pripája zaoblenejší predný nárazník so širokým nasávacím otvorom, ktorý pomáha zdôrazniť šírku auta.

Pri pohľade na boky vidíme dlhšiu kapotu a aerodynamickú karosériu s relatívne hladkou líniou, hoci sa zdá, že sklá boli prenesené z odchádzajúceho modelu. V Európe sme sa však nedočkali ani 10. generácie a nedočkáme sa ani tejto jedenástej, no je pekné vidieť, čo Honda ponúka zákazníkom „za veľkou mlákou“, kde majú sedany stále svoju klientelu.

Nová Honda Accord.
Zdroj: Honda

Keď už hovoríme o čistejšom dizajne, zadná časť sa výrazne líši od svojho predchodcu, pretože zadné svetlá boli nahradené štíhlejšími LED jednotkami, ktoré smerujú do stredu auta. Nechýba rozmerný kufor s integrovaným zadným spojlerom. Všetky podrobnosti budú oznámené bližšie k uvedeniu na trh, ale vieme, že štandardná výbava bude zahŕňať 17-palcové zliatinové disky, zatiaľ čo balík Sport bude ponúkať čierne zrkadlá, čierny zadný spojler a čierne 19-palcové zliatinové disky. Sport-L pridáva jedinečný čierny difúzor.

Čo sa týka veľkosti, nový Accord bude mať na dĺžku 4 970 mm, šírku 1 860 mm a výšku 1 450 mm s rázvorom 2 830 mm. Vďaka tomu je nový model o 69 mm dlhší ako jeho predchodca. V prednej časti interiéru má sedan kabínu podobnú Civicu s 10,2-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 7-palcovým infotainmentom, ktorý je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Výbavy vyššej kategórie (vrátane Sport, Sport-L, EX-L a Touring) získajú väčší 12,3-palcový informačno-zábavný systém s bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto.

Nová Honda Accord.
Zdroj: Honda

Nový Accord navyše dostane evolučnú palubnú dosku s elegantným vzorom metalickej sieťoviny, ktorá ukrýva vetracie otvory. Kupujúci v katalógu tiež nájdu čalúnenie Piano Black, ako aj nové predné sedadlá stabilizujúce telo, ktoré sľubujú menšiu únavu pri dlhších jazdách. Zatiaľ čo základný Accord LX je vybavený pomerne skromne, EX pridáva 8-smerové elektricky ovládané sedadlo vodiča, vyhrievané predné sedadlá, dvoj-zónovú klimatizáciu a strešné okno. Accord Sport má navyše unikátne čierne čalúnenie, hliníkové pedále a kožou obšitý volant. Kupujúci, ktorí hľadajú väčší luxus, sa môžu rozhodnúť pre výbavu EX-L alebo Sport-L, ktoré sú dodávané s kožou, ako aj so štvorcestným elektricky ovládaným sedadlom spolujazdca. Najvyšší rad Touring ide ešte ďalej a pridáva vyhrievané a ventilované kožené predné sedadlá, ako aj vyhrievané zadné sedadlá.

Accord LX a EX budú pod kapotou vybavené 1,5-litrovým štvorvalcovým motorom s aktualizovanou technológiou variabilného zdvihu ventilov VTEC, vylepšeným systémom priameho vstrekovania a novým aktívnym katalyzátorom. Napriek zmenám motor naďalej produkuje výkon 143 kW (195 k) a krútiaci moment 260 Nm. Treba poznamenať, že preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec už nebude v ponuke. Jeho výkon 188 kW (256 k) a krútiaci moment 370 Nm niekomu zrejme bude chýbať. Dobrou správou pre kupujúcich, ktorí túžia po vyššom výkone, je, že výbavy Sport, Sport-L, EX-L alebo Touring budú vybavené štvrtou generáciou dvojmotorového hybridného systému. Pozostáva z úplne nového 2,0-litrového štvorvalcového motora a dvojice elektromotorov, ktoré sú teraz umiestnené vedľa seba. Kým vyšší krútiaci moment 335 Nm je fajn, konský výkon klesne z 215 koní na 207 koní.

Honda uviedla, že Accord sa spolieha na vylepšenú globálnu architektúru spoločnosti. Automobilka ďalej uviedla, že model ťaží zo zvýšenej tuhosti podvozku, tuhšieho uloženia karosérie a nových predných vzpier, ktoré podporujú „zlepšenie jazdy, ovládania a celkovej kultivovanosti“. V oblasti bezpečnosti má Accord nové airbagy pre vodiča a spolujazdca, ktoré sú navrhnuté tak, aby minimalizovali možnosť vážnej mozgovej poruchy spojenej s čelnými zrážkami pod určitým uhlom.

Mohlo by vás zaujímať: