Nissan pred niekoľkými hodinami odhalil nový Qashqai, na jeho vstup na náš trh si však ešte počkáme. Podľa oficiálnych informácií sa ráta s príchodom do EÚ počas letných mesiacov. Pozeráte sa na tretiu generáciu modelu Qashqai, toto značenie sme po prvýkrát spoznali v roku 2007. Svojho času bolo kompaktné SUV Nissanu absolútnym bestsellerom svojej kategórie. Teraz vraj má rovnaké ambície.

Tretej generácii hviezdneho SUV má pomôcť aj vyladený dizajnový jazyk, ktorý využíva ostrejšie línie skombinované s elegantnými plynulými plochami. Predná časť je športovejšia, diódové svetlomety dostali originálny dizajn s LED pásom denného svietenia, ktorý smeruje ku kapote. Podľa oficiálnych informácií by predné svetlomety mali mať aktívnu architektúru zloženú z 12 segmentov, ktoré budú schopné prispôsobiť svetelný kužeľ podmienkam na ceste. Okrem vylepšenej prednej časti Qashqai zaujme moderne stvárneným D-stĺpikom na profile, až 20” ráfikmi kolies či elegantnými koncovými svetlami, ktoré vytvárajú 3D svetelný podpis. Novinka celkovo ponúkne 11 farieb karosérie a päticu dvojfarebných kombinácií.

V interiéri japonského kompaktného SUV vodiča privítajú elektricky nastaviteľné sedadlá s pamäťovou funkciou, nový multifunkčný volant a za ním tróniaci digitálny prístrojový štít s priemerom 12,3”. Informácie tu šofér bude môcť čerpať aj z 10,8” head-up displeja či 9” centrálnej obrazovky vynoveného infotainmentu. Ten teraz podporuje nielen integráciu s Android Auto alebo Apple Carplay, ale aj možnosť ovládania smart domácnosti v spolupráci s asistentmi od Googlu či Amazonu.

Nissan Qashqai.
Zdroj: Nissan


Japonské kompaktné SUV bude technologicky výborne podkuté, o bezpečnosť posádky sa tu stará vylepšený balík asistenčných systémov ProPILOT, ktorý pri snahe zabezpečiť bezproblémovú jazdu bude do úvahy brať aj informácie z navigácie. Okrem bezpečnosti sa môžeme tešiť aj na lepšiu atmosféru na palube, o ktorú sa majú postarať kvalitnejšie materiály a moderné ambientné podsvietenie. Kabína je krajšia na prvý pohľad už na fotografiách či videu.

Nissan Qashqai.
Zdroj: Nissan

Nissan Qashqai stojí na novučičkej platforme CMF-C, bude vôbec prvým autom aliance Renault-Nissan, ktoré na nej bude v rámci európskeho trhu stáť. Predná náprava SUV využíva zavesenie typu MacPherson, zadná bude v základnom prevedení jednoduchá vlečná a v prípade pohonu všetkých kolies viacprvková. Qashqai dosahuje dĺžku 4 425 mm (+35 mm), výšku 1 635 mm (+10 mm) a šírku 1 838 mm (+32 mm). Rázvor sa ustálil na dĺžke 2 666 mm (+20 mm), priestorové pomery v kabíne by preto mali byť štedrejšie, než v prípade druhej generácie.

Tretia generácia modelu Qashqai do predaja vstúpi s mild-hybridným benzínovým agregátom so zdvihovým objemom 1,3 l. Ponúkne základné vyhotovenie s výkonom 103 kW (138 k) a 240 Nm, v ňom sa pohonná jednotka spojí s pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Rovnaký pohonný reťazec bude benzínová jedna-trojka využívať aj v silnejšom variante. S výkonom 116 kW (156 k) a 260 Nm však bude dostupná aj v kombinácii so samočinnou prevodovkou Xtronic a pohonom všetkých kolies. V tomto prípade jej krútiaci moment stúpne na 270 Nm.

Nissan Qashqai.
Zdroj: Nissan

Špičkovou motorizáciou pre Qashqai v Európe bude agregát označený ako e-Power, 1,5-litrový zážihový štvorvalec dopovaný turbom. Motor e-Power do predaja vstúpi až neskôr, no vďaka jeho parametrom sa oplatí naň počkať. Jeho výkonnostný vrchol je stanovený na 140 kW (187 k) a 330 Nm, nateraz je však avizované len jeho spojenie s predným pohonom, o štvorkolke sa nateraz nehovorí.