Auto bolo predstavené v špecifikácii pre Severnú Ameriku, úprava pravostranného riadenia pre domáci trh v Japonsku sa bude volať Fairlady Z a bude uvedená na trh koncom roka. Navonok je predajný Nissan Z prakticky na nerozoznanie od koncepčného vozidla predstaveného v septembri 2020. Jediný rozdiel je v niektorých zjednodušeniach - zmenili sa boky auta, kľučky dverí a grafika zadných svetiel. Sériové auto má navyše na zadných dverách spojler, ktorý predvádzací automobil nemal. Priemiéru vozidla si môžete pozrieť nižšie v priloženom videu, zábery na novú generáciu začínajú v 14-tej minúte.

Exteriér novinky využíva množstvo odkazov na minulé modely radu Z. Proporcie karosérie s dlhou kapotou a šikmou líniou strechy sú poctou prvému Datsunu 240Z generácie S30 (1969). Odkaz na S30 predstavujú aj okrúhle svetlomety s dvoma polkruhovými sekciami DRL a zámerne hrubou, obdĺžnikovou maskou chladiča. Na klasickom 240Z mali svetlomety sklenené kryty, ktoré pri zapnutí svetiel zobrazili dva kruhy - podľa dizajnérov by aj takáto malá drobnosť identifikuje novinku ako zástupcu rodiny Z. „Pevné“ horizontálne svetlá vzadu sú navrhnuté v štýle modelu 300ZX (Z32) z roku 1989.

Aj interiér si zachováva ducha športového auta radu Z. V strede konzoly je nainštalovaná trojica analógových meradiel, ktoré ukazujú tlak, otáčky turbíny a napätie batérie. Pod nimi je osempalcový dotykový displej mediálneho systému, za príplatok sa zväčší na deväťpalcový. Použitý je aj 12,3-palcový digitálny prístrojový panel.

Nissan predstavil sériovú verziu športového kupé Z
Zdroj: Nissan

Povesti o pohonnej jednotke sa potvrdili a nový Nissan Z tak poháňa 3,0-litrový motor V6 s kódovým označením VR30DDTT s dvojitým preplňovaním. Produkuje výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 475 Nm. Údaje o dynamike zrýchlenia ešte neboli poskytnuté, ale Nissan poznamenal, že z 0 na 100 km/hod nový produkt zrýchľuje o 15% rýchlejšie ako stará generácia, ktorá sa vyrábala v rokoch 2008 až 2020. To znamená, že šprint by sa mal pohybovať okolo 4 sekúnd. 

Kupujúci budú mať na výber medzi šesťstupňovým manuálom a deväťstupňovou automatickou prevodovkou, ku ktorej si môžete na vyše objednať pádla za volant v štýle GT-R. O pohon sa vždy stará zadná náprava. Aj keď je platforma prevzatá zo Z370, Nissan zvýšil tuhosť karosérie, prepracoval zavesenie kolies, pridal elektrický posilňovač riadenia a rozhodol sa pre širšie pneumatiky.

Nissan predstavil sériovú verziu športového kupé Z
Zdroj: Nissan

Základ zahŕňa pneumatiky Yokohama Advan Sport s rozmermi 248/45 R19. Verzia Performance je obutá do pneumatík Bridgestone Potenza S007 255/40 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu. Druhá sada je schopná poskytnúť o 13% viac priečneho zrýchlenia v zákrutách. Predaj nových športových kupé sa začne v Severnej Amerike v roku 2022. Ponúknu tri pevné konfigurácie - Performance, Sport a Z Proto. Počiatočná cena v USA bude 40 000 dolárov.