Nissan Micra patrí medzi populárnych členov segmentu B, japonskú značku však v rámci neho od roku 2004 reprezentuje aj rodinne orientovaný typ Note. Pôvodný hatchback naočkovaný génmi minivanov dostal nástupcu po ôsmich rokoch. Teraz sa časový harmonogram zopakoval, ďalšie vydanie japonského vozidla sa svetu predstavilo na domácom trhu.

Vzhľad tretej generácie prešiel veľkou premenou, vyzerá viac ako klasický hatchback a menej zaváňa kategóriou MPV. Dizajnom pripomína elektrické SUV Ariya. Platí to nielen pre tvar masky chladiča a diódových svetlometov, ale tiež krivky nárazníkov či opticky prepojených koncových svetiel. Podobné rysy môžeme vidieť aj na kontrastne lakovanej dozadu klesajúcej streche zakončenej výrazným spojlerom.

Note sa v tretej generácii zbavil dizajnu evokujúceho MPV.
Zdroj: Nissan

Note má výrazné blatníky, ktoré vypĺňajú kolesá s priemerom 15 alebo 16 palcov. Oproti doterajšiemu modelu sa exteriérové rozmery vozidla trochu scvrkli. Na dĺžku meria 4 045 mm, pričom jeho rázvor náprav sa skrátil na 2 580 milimetrov. Aj výška charakterizovaná hodnotou 1 505 mm je menšia. Jediná zachovaná zostala šírka, ktorá dosahuje 1 695 mm. Priemer otáčania je iba 9,8 metra.

Zopár styčných bodov s elektromobilom Ariya možno nájsť aj v interiéri obsahujúcom dvojicu displejov usadených bok po boku. Prístrojový panel má priemer 7 palcov. Infotainmentu patrí 9-palcová obrazovka, ponúknuť má viaceré moderné funkcie. Na palube nechýba bezdrôtové nabíjanie telefónu, USB-C pripojenie ani kamerový systém. Nissan vyzdvihuje čiastočne autonómne funkcie z balíka ProPilot, ale tiež predné sedadlá Zero Gravity či nastaviteľný sklon zadných operadiel.

Oproti minulosti ponúkne hatchback bohatšie vybavenie.
Zdroj: Nissan

V kabíne nemožno prehliadnuť dvojposchodový centrálny tunel, v ktorom vznikol extra úložný priestor vďaka použitiu elektronickej parkovacej brzdy a joysticku veliaceho prevodovke. S manuálnym radením tu netreba rátať. Note už v tretej generácii klasický pohon vôbec nemá, dostupný bude výhradne v elektrifikovaných verziách. Zo začiatku pôjde o evolúciu pohonu e-Power. V jeho prípade zabezpečuje pohyb elektromotor, kým spaľovací agregát dobíja palubnú batériu. Obdobnú techniku má onedlho dostať aj SUV Qashqai.

Nissan v tlačovej správe uvádza, že použitý invertor je o 40 % menší a 30 % ľahší. Elektromotor má oproti minulosti o 6 % vyšší výkon. Presné číslo síce výrobca nešpecifikuje, jednoduchým výpočtom však dostaneme 85 kW (116 k). Krútiaci moment by mal vrcholiť na úrovni 280 Nm. Malú batériu typu Li-ion bude dobíjať atmosférický benzínový trojvalec, ktorý má z objemu 1,2 litra dostať parametre 60 kW (82 k) a 103 Nm.

Všetky verzie tretej generácie majú niesť označenie e-Power.
Zdroj: Nissan

Japonci upozorňujú aj na inováciu, ktorá berie do úvahy aktuálnu hlučnosť jazdy a upravuje podľa toho fungovanie spaľovacej jednotky. Tá má akumulátor napájať primárne pri vyššom hluku vyvolanom rýchlosťou či povrchom vozovky. V ponuke však bude aj ešte tichší model, ktorý sa zbaví trojvalca a dostane sekundárny elektromotor na zadnej náprave. Bude mať teda pohon všetkých kolies.

Detaily o čisto elektrickej štvorkolke zatiaľ nepoznáme, Nissan avizuje jej uvedenie na december. Pre domáci trh už teraz zverejnil ceny hybridného modelu. Začínajú sa na úrovni 2 029 500 jenov, čo je v prepočte necelých 16 500 eur. Detaily o dostupnosti typu Note na európskych trhoch zatiaľ nemáme.