ikona

Novinky Nissan Micra dostal CVT a silnejšie motory

Foto: Nissan

29.1. 14:49 Prepĺňaný trojvalec s objemom 0,9 litra nahradil o deci väčší agregát, špičkou modelového radu sa stala verzia N-Sport s výkonom 117 koní.

V reakcii na klesajúce predaje Nissan predvlani kompletne prepracoval malý typ Micra. Piata generácia populárneho hatchbacku prešla našimi rukami so vznetovým štvorvalcom 1.5 dCi, okrem neho ponuka doposiaľ obsahovala dva benzíny: atmosférický litrový trojvalec IG 71 a prepĺňaný agregát so zdvihovým objemom 0,9 litra označený ako IG-T 90. Druhý menovaný teraz končí. Japonec totiž dostal silnejšie motory a prišiel tiež k prevodovke CVT.

Micra prichádza s dvojicou nových prepĺňaných trojvalcov
Micra prichádza s dvojicou nových prepĺňaných trojvalcov
Zdroj: Nissan

Benzínovú paletu budú po novom tvoriť tri rôzne pohonné jednotky s litrovou kapacitou. Neprepĺňaný základ zostáva rovnaký, no nad neho sa postaví variant IG-T 100. Svojho predchodcu prekonáva vo všetkých smeroch. Dosahuje maximálny výkon 74 kW (100 k) a krútiaci moment 160 Nm, pričom Nissan hovorí aj o nižšej spotrebe a emisiách oxidu uhličitého.

Tak ak odoteraz bude s trojvalcom štandardne spriahnutý päťstupňový manuál. Na želanie má byť k nemu dispozícii aj bezstupňová skriňa známa ako Xtronic, ktorú doposiaľ Micra nemala. V segmente B pritom samočinnú prevodovku mnohí zákazníci vyslovene žiadajú.

Navonok prezrádzajú verziu N-Sport kolesá či koncovka výfuku
Navonok prezrádzajú verziu N-Sport kolesá či koncovka výfuku
Zdroj: Nissan

Vrcholom upravenej ponuky sa stáva vyhotovenie N-Sport, ktoré disponuje odlišným srdcom rovnakej konfigurácie s označením DIG-T. Vzniklo v rámci kolaborácie s trojcípou hviezdou popri 1,3-litrovom štvorvalci. Jeho menší brat s tromi piestmi dosahuje parametre 86 kW (117 k) a 180 Nm, pričom druhú hodnotu ponúka už pri 1 750 otáčkach. Benzínový trojvalec dopĺňa mechanická prevodovka so šiestimi stupňami. Má mať skrátené prevody, vďaka čomu hatchback zhltne stovku za 9,9 sekundy.

Okrem špecifického motora sa špička modelového radu vyznačuje strmším prevodom riadenia a podvozkom zníženým o 10 milimetrov. Navonok ju možno spoznať najmä podľa  17-palcových diskov kolies s čiernym finišom doplneným imitáciou karbónu. Vzadu sa objavila pochrómovaná koncovka výfuku a označenie N-Sport. Interiér obsahuje kožené sedadlá či palubnú dosku čiastočne potiahnutú alcantarou, inak je v ňom všetko po starom.

Interiéru japonského hatchbacku sa týkali iba drobné úpravy
Interiéru japonského hatchbacku sa týkali iba drobné úpravy
Zdroj: Nissan

Micra absolvovala aj dizajnové zmeny, no nazvať ich faceliftom by bola silná káva a evidentne sa netýkajú verzie N-Sport. Šlo len o detailné úpravy v prednej časti. Dištančný radar krytý logom značky má teraz kruhový podklad namiesto lichobežníkového, zmenila sa aj výplň masky chladiča okolo neho. Upravený je tiež pochrómovaný rám grilu a susediace štrbiny. Okrem toho sa na palube objavila vylepšená verzia infotainmentu Nissan Connect, ktorá ponúka viac funkcií. Predaj decentne upraveného hatchbacku plánuje automobilka  spustiť vo februári.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia