ikona

Novinky Nissan Leaf e+: Návnadou bude dojazd

Foto: Nissan Europe

13.1. 8:00 Nissan vyzbrojil Leaf druhej generácie slušnými zbraňami, novinka s označením e+ má v arzenáli vyšší výkon a väčšiu batériu.

Japonský výrobca automobilov Nissan sa rozhodol posunúť svoj čisto elektrický Leaf na novú úroveň. Pred pár dňami predstavil na podujatí CES v americkom Las Vegas jeho vylepšenú verziu s označením e+. Ako návnadu pre budúcich záujemcov zvolil dlhší dojazd, o priazeň však zabojuje hneď na niekoľkých bojiskách.

Exteriér novinky sa od štandardného modelu nijak neodlišuje
Exteriér novinky sa od štandardného modelu nijak neodlišuje
Zdroj: Nissan

Vylepšený Leaf svoje výhody dokazuje na viacerých frontoch. Prvým z nich je vyšší výkon, ktorý zabezpečí silnejší elektromotor. Stádo koní sa rozrástlo na 217 kusov (160 kW). Je to takmer o polovicu viac než v štandardnom modeli, pričom krútiaci moment išiel taktiež smerom nahor z 319 Nm na 340 Nm. Japonci sľubujú aj vyššiu maximálku. Konkrétne číslo neprezradili, no malo by ísť o zhruba 10 percent navyše. To by znamenalo úroveň takmer 160 km/h. Nejde o žiadnu fantastickú hodnotu, elektrický hatchback je však doma najmä v meste.

Druhou posilnenou oblasťou je vyššia kapacita batérie typu Li-ion. Tá má vďaka hodnote 62 kWh garantovať dojazd až do 385 km. Papierový akčný rádius býva niekedy odtrhnutý od reality, avšak klasický Leaf ho v našom teste dokázal obhájiť. Nissan chce aj týmto krokom definitívne pochovať niekdajšiu kritiku. Batéria s väčšou hustotou nesie so sebou okrem iného aj nevýhodu dlhšieho nabíjania. Tú sa Japonci snažia zmazať rýchlejším nabíjacím systémom, ktorý sľubuje skoro rovnaký čas nabitia, akým sa prezentuje klasický Leaf. Vzhľadom na rozdiel v kapacie dosahujúci 22 kWh ide o solídne zlepšenie.

Prítomnosť väčšej batérie prezrádza iba označenie vzadu
Prítomnosť väčšej batérie prezrádza iba označenie vzadu
Zdroj: Nissan

Spoločné bojisko exteriéru a interiéru prešlo iba miernymi zmenami. Zovňajšok od základného modelu odlišuje de facto iba označenie na piatych dverách. V interiéri si svoje miesto uzurpuje väčší 8-palcový infotainment systém schopný prijímať aktualizácie aj na diaľku. Zatiaľ je nejasné, či sa oproti pôvodnej verzii zlepšila aj jeho odozva a grafika. Samozrejmosťou v otázke bezpečnosti má byť adaptívny tempomat, asistent jazdy v jazdnom pruhu a ostatní moderní pomocníci.

Leaf e+ začne s dobýjaním svetových trhov už koncom januára na domácej pôde. Ďalším na rade je severoamerický trh, ktorý bude ponúkať aj verzie S Plus, SV Plus a SL Plus. Na starom kontinente sa bezemisný hatchback objaví v polovici tohto roka. Informáciu o cene si zatiaľ japonská automobilka necháva pre seba, odhadom však môže bez problémov pokoriť hranicu 40-tisíc eur.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia