Nissan prezentoval odvážne štylizovaný koncept IMq disponujúci hybridným pohonom s výkonom 340 koní, jeho osud je nejasný

Novinky Nissan IMq: Hybridné SUV z budúcnosti

Foto: Nissan

8.3. 13:01 Dynamicky tvarovaná štúdia má štvormiestny interiér a kombinuje dva elektromotory s benzínovým agregátom. Dosahuje výkon 340 koní.

Móda elektricky poháňaných SUV postupne naberá na sile. Do tejto kategórie sa na tohtoročnom ženevskom autosalóne zaradilo množstvo exponátov a viaceré z nich predznamenali sériové produkty. Nissan odhalil futuristický koncept IMq vybavený zmiešanou technikou. Je pritom pravdepodobné, že toto hybridné vozidlo z budúcnosti sa výrobnej verzie nedočká.

Koncept dostal nápadne geometrické tvary karosérie
Koncept dostal nápadne geometrické tvary karosérie
Zdroj: Nissan

Japonská štúdia rozmermi spadá do kompaktnej časti športovo-úžitkového segmentu, stojí na pôdoryse 4 558 x 1 940 mm a na výšku meria 1 560 milimetrov. Z hľadiska dizajnu prezentuje známe tvary. Automobilka opäť siahla po pretlaku ostrých hrán, spomedzi ktorých vytŕčajú akurát oblé blatníky vyplnené 22-palcovými kolesami. Tie však už majú výrazne geometrický vzhľad.

Okrem svojich tvarov zaujme Nissan IMq svojimi diódovými svetlami, náhradou za masku chladiča i veľmi vysoko položenou spodnou hranou okien. Bočné plochy skla sú skutočne minimálne. Nahrádza to dozadu klesajúca presklená strecha, ktorá jemne klesá a zakončuje ju mohutné krídlo. Prispieva to k nápadne dynamickému vzhľadu konceptu.

Podľa automobilka sa IMq mimo asfaltu určite nestratí
Podľa automobilka sa IMq mimo asfaltu určite nestratí
Zdroj: Nissan

Karoséria má päť dverí, pričom tie zadné sa otvárajú proti smeru jazdy. Centrálny stĺpik chýba. V otvorenom priestore sa nachádza štvorica tenkých anatomicky tvarovaných sedadiel, ktoré sú oddelené plávajúcim tunelom. Z minimalistickej palubnej dosky tvorenej sčasti obrazovkou vystupuje hranatý volant. V interiéri použila automobilka rozhranie Invisible-to-Visible, ktorá posúva možnosti head-up displejov s využitím on-line pripojenia a databázy informácií o dopravnej situácii či dostupnosti parkovania. Netradičné sú použité materiály odkazujúce na japonské tradície.

Pohonný systém nesúci označenie e-Power spája dva elektromotory a 1,5-litrový prepĺňaný benzínový agregát. Disponuje kombinovaným maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 700 Nm, pričom roztáča všetky štyri kolesá. Vozidlo by malo byť vďaka nemu veľmi schopné mimo spevnených povrchov. Na palube nechýba technológia ProPilot, ktorá mu umožňuje jazdiť autonómne. Jej základnú verziu už majú aj sériové autá Nissan.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia