NIO ES6

Novinky NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Foto: NIO

17.12. 2018 17:16 K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

V najľudnatejšej krajine sveta vzniklo v ostatných rokov veľa automobilových start-upov a mnohé z nich avizovali zameranie na batériový pohon. Nejeden takýto projekt už medzičasom stroskotal. Medzi tie sľubnejšie mená patrí značka NIO, ktorú preslávila stavba elektrického rekordéra z Nürburgringu. Mladá firma momentálne rozširuje svoje portfólio.

Čínska firma predstavila svoje druhé sériové SUV
Čínska firma predstavila svoje druhé sériové SUV
Zdroj: NIO

Po limitovanom hyperšporte ukázala firma vlani SUV s tromi radmi sedadiel, ktoré dostalo označenie ES8. Osmičku teraz dopĺňa príbuzná šestka. Už z číselnej hierarchie vyplýva, že je o niečo menšia. Rázvor náprav sa skrátil o necelých desať centimetrov na rovných 2 900 mm. Rozdiel v celkovej dĺžke je väčší, model ES6 meria 4 850 mm. Šírka a výška sa menili len kozmeticky.

Príbuzenský vzťah medzi dvojicou je jasne viditeľný, najmä z profilu. NIO ES6 má akurát trochu kratšiu zadnú časť a inak tvarované plastové lemy blatníkov. Rozdielna je tiež štylistika predných partií, no ostré črty a rozdelené diódové svetlomety sú na svojom mieste. Línie koncových svetiel či dverí so zapustenými kľučkami sa zdajú byť taktiež nezmenené.

Kabína príbuznej dvojice je až na detaily zhodná
Kabína príbuznej dvojice je až na detaily zhodná
Zdroj: NIO

Interiér hovorí o príbuznosti dvojice celkom jasne, podľa prvých fotografií je prakticky identický. Výmenou prešiel akurát volant. Digitálny prístrojový panel zostal zachovaný, rovnako ako mohutný vertikálne orientovaný displej na centrálnej konzole. Ten disponuje tenším rámikom. Kratšia karoséria nepochybne obmedzila priestor v zadnej časti, aj novinka však má pojať sedem ľudí. V základe bude disponovať päťmiestnym usporiadaním.

NIO ES6 využíva ako základný stavebný kameň hliník, ale v konštrukcii nájdeme aj plasty vystužené uhlíkovými vláknami. Hmotnosť čínskeho SUV nepoznáme. Používať má dve rôzne veľké batérie, tá väčšia s kapacitou 84 kWh prinesie podľa normy NEDC dojazd 510 km na jedno nabitie. Alternatívou je akumulátor schopný pojať najviac 70 kilowatthodín. Pohon ázijskej novinky má pozostávať z dvojice elektromotorov, každý pre vlastnú nápravu. Na výber majú byť taktiež dve naladenia.

Výkonnejší model ES6 dosiahne stovku za 4,7 sekundy
Výkonnejší model ES6 dosiahne stovku za 4,7 sekundy
Zdroj: NIO

Už základ disponuje agregátmi s výkonom 160 kW. Dokopy to dáva maximálnu hodnotu 320 kW (435 k), zrýchlenie na stovku vďaka tomu trvá iba 5,6 sekundy. Silnejšia verzia má vzadu potentnejší indukčný motor dosahujúci 240 kW (326 k). Celkový súčet to dostáva na rovných 400 kW, v prepočte má teda toto SUV na elektrinu pekných 544 koní. Prospieva to šprintu 0-100 km/h trvajúcemu iba 4,7 sekundy. Maximálne tempo je obmedzené na 200 km/h, bez ohľadu na variant techniky.

Podobne ako v prípade väčšieho súrodenca bude NIO ES6 pri spustení predaja dostupné v špeciálnej edícii, tentokrát s označením Premier. Šesťtisíc kusov má k zákazníkom prísť v druhom kvartáli budúceho roka. Najlacnejšie vyhotovenie SUV má byť na domácom trhu dostupné v prepočte do európskej meny za 46-tisíc, za vrcholný model zaplatia zákazníci asi 57 500 eur.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia