Novitec Ferrari 488 Pista.

Novinky Nie je pre vás Ferrari 488 Pista dostatočne ostré? Obráťte sa na firmu Novitec

Foto: Novitec

14.8. 9:25 Nemecký úpravca vyladil 3,9-litrový motor na 802 koní, kupé okrem toho obdaril kratšími pružinami a vlastnými kolesami. Celok završujú vkusné exteriérové detaily z karbónu.

Ústrednou postavou expozície Ferrari na tohtoročnom ženevskom autosalóne bol model F8 Tributo, najnovšia evolúcia osemvalcového žrebca. V mnohom nadväzuje na ostrejšiu odrodu predchodcu označeného kódom 488. Ten priniesol vo verzii Pista nabrúsený motor a mnohé ďalšie špecifiká. Nie je pre vás toto kupé napriek tomu dostatočne ostré? Obráťte sa na firmu Novitec, ktorá mu dokáže trochu podkúriť.

Tradičný nemecký tuner ponúka pre taliansky superšport ladený výfuk, ktorý môže byť vyrobený z nehrdzavejúcej ocele alebo materiálu Inconel známeho z F1. Okrem potrubia sa špecialista venuje len riadiacej jednotke 3,9-litrového motora V8. Jeho parametre sa vďaka týmto dvom zásahom posunú o 82 koní a 128 Newtonmetrov, výkon biturbo agregátu teda dosahuje špičku 590 kW (802 k) pri 7 950 ot./min. a krútiaci moment vrcholí hodnotou 898 Nm na 3 100 otáčkach.

Nabrúsená verzia kupé 488 prešla komplexným tuningom.
Nabrúsená verzia kupé 488 prešla komplexným tuningom.
Zdroj: Novitec

Aké má posilnenie motora vplyv na dynamické schopnosti exota z Maranella? Podľa úpravcu sa kanonáda 0-100 km/h skráti o 15 desatín na 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa posúva o 5 čísel na úroveň 345 km/h. V sumáre technických zásahov nechýba podvozok. Novitec preň ponúka pružiny kratšie o 35 mm, vpredu je však hydraulika schopná nos opätovne zvýšiť o 40 milimetrov.

Súčasťou programu je výmena kolies. Nemci vyrábajú viacero rôznych dizajnov, ktoré môžu mať všetky priemer 21 palcov. Dopredu si možno objednať aj dvadsiatky. No nie v kombinácii s 22-palcovými kúskami, ktoré sú v dostupné pre na zadnú os. Okrem ráfikov obsahuje ponuka početné karbónové dielce. Ide o spojlery, prahy, kryty zadných svetiel a viaceré ďalšie detaily, ktoré však celkový vzhľad superšportu výrazne neovplyvňujú. Z vizuálneho hľadiska ide o decentný tuning.

Dizajnové úpravy talianskeho superšportu boli veľmi vkusné.
Dizajnové úpravy talianskeho superšportu boli veľmi vkusné.
Zdroj: Novitec

Ferrari 488 Pista je poriadne vzrušujúci stroj už v sériovom vyhotovení. Novitec ho však dokázal ešte okoreniť bez toho, aby zásadne zmenil jeho dizajn či charakter motora. Koľko za to chce? To sme sa nedozvedeli, no nepochybne nepôjde o malú čiastku. Zákazník však za to okrem ešte väčšej dynamiky dostane aj nenormálne ostro znejúci výfuk.

Video

Diskusia