Objednávky na Emira V6 First Edition ďaleko prekročili očakávania a naďalej sa hrnú z celého sveta. Základná Emira bude stáť 71 334 eur. Nový štvorvalec modelu Emira je poháňaný na mieru šitou verziou motora AMG M139 s priamym vstrekovaním. Je vyrobený špeciálne pre Lotus a zahŕňa hardvérové ​​zmeny na uľahčenie centrálnej integrácie a nový softvér, ktorý mu dodáva skutočný charakter Lotusu

Lotus Emira.
Zdroj: Lotus

Ide o najvýkonnejší štvorvalcový motor na svete homologovaný pre cestnú premávku s výkonom 268 kW (364 k). Je to aj vďaka štandardnej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke (DCT), ktorú je po prvýkrát možné riadiť aj pádlami na volante. Gavan Kershaw, riaditeľ divízie Vehicle Attributes, Lotus, povedal: „Je to prispôsobený variant prevodovky s pohonom zadných kolies, ktorý vyvinul Lotus v spolupráci s AMG. Okrem toho tím Hethel definoval stratégiu radenia ako súčasť výkonnostných atribútov auta. Je jedinečné pre model Emira a je optimalizované pre najlepšiu kombináciu vynikajúceho jazdného nasadenia a výkonu, spotreby paliva a emisií.

Športiak má unikátny kryt motorového priestoru a logo na C-stĺpiku. Rovnako ako v prípade Emira V6 First Edition, aj verzia i4 ponúka vysokú úroveň štandardnej výbavy a je k dispozícii s množstvom „bezplatných“ voliteľných povrchových úprav a materiálov, ktoré zákazníkom umožňujú prispôsobiť si auto podľa vlastného štýlu.

Emira stojí na 20-palcových ultraľahkých kovaných zliatinových diskoch. Sú diamantovo brúsené, aby vytvorili prémiový dvojfarebný povrch. Dvojdielne brzdové kotúče – so značkovými strmeňmi v červenej, čiernej, žltej alebo striebornej farbe – sú súčasťou špecifikácie First Edition, plus systém monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS).