Možnosti novelizovaného zákona zatiaľ ministerstvo neplánuje využiť naplno.
TASR
TASR

Novinky Nemecké združenie eMobilität žiada urýchlenie zmien pri elektromobiloch

Foto: Marek Pokrývka

6.4. 7:00 Zo strany politiky musia vzniknúť jasné priority v smere k elektromobilom a energiám z obnoviteľných zdrojov, napríklad vo forme finančnej podpory pre firmy, ako aj termínov pre výrobu spaľovacích motorov.

Nemecké združenie eMobilität vyzvalo spolkovú vládu a automobilový priemysel na urýchlenie zmien v súvislosti s elektromobilmi. Prezident Kurt Sigl povedal pre agentúru DPA: "Rovnako ako vláda, aj priemysel, ktorý dlhé roky zhromažďoval miliardové zisky a ovládali ho dividendy, musí prehodiť výhybku novým smerom. To bolo nevyhnutné už predtým a teraz pre nový koronavírus to platí dvojnásobne."

Sigl varoval branžu pred snahou zmierniť limitné hodnoty pre emisie oxidu uhličitého (CO2). Riziko vysokých pokút sa zníži, ak podiel elektromobilov bude vyšší než podiel vozidiel so spaľovacím motorom. Zo strany politiky musia vzniknúť jasné priority v smere k elektromobilom a energiám z obnoviteľných zdrojov, napríklad vo forme finančnej podpory pre firmy, ako aj termínov pre výrobu spaľovacích motorov.

"To všetko si vyžaduje informačnú kampaň, aby spotrebitelia a občania poznali spoločenské smerovanie." Okrem toho sa musí budovať infraštruktúra nabíjacích staníc a podporovať obnoviteľné zdroje energií. "Nevyhnutnosť prerodu priemyslu k vyššej udržateľnosti je stále vysoko aktuálna."

Šírenie nového koronavírusu tvrdo zasiahlo automobilový priemysel. Továrne neprodukujú, dopyt na dôležitých trhoch sa prepadol. "Stojíme pred výzvami v doteraz nevídanom rozsahu," povedala prezidentka Združenia automobilového priemyslu (VDA) Hildegard Müllerová. "V takejto výnimočnej situácii je nevyhnutný krízový manažment, a nie politické debaty." Müllerová na tému možného sprísnenia limitov pre emisie CO2 po roku 2030 povedala: "Najprv musíme seriózne zhodnotiť ekonomické dosahy krízy súvisiacej s novým koronavírusom, až potom budeme môcť hovoriť o možnom dodatočnom zaťažení."

TASR
autor TASR
Diskusia  ()

Video

Diskusia