Popri vlaňajšej prezentácii konceptu reinkarnovaného radu osem vlani BMW prekvapujúco potvrdilo, že zo sériovej verzie pripraví svalovca nesúceho štítok M8. Drsné kupé už vtedy ukázalo vo forme prototypu. Odvtedy ho prezentovalo viackrát, naposledy uprostred novembra. Harmonogram odhaľovania však teraz skomplikovali obrázky zachytávajúce auto bez maskovania. Nečakaný únik fotiek sa pritom netýka klasického modelu, ale dokonca drsnejšej verzie Competition.

Už dnes je jasné, že BMW M8 bude mať verziu Competition
Zdroj: GermanCar4um

Dátum plánovanej premiéry tohto vyhotovenia nepoznáme, no pravdepodobne mal prísť až po stiahnutí plachty zo štandardnej em-osmičky. Trvať to teda malo ešte niekoľko týždňov až mesiacov. Na internet sa však dostali zábery zo stránky GermanCar4um, ktorá ukazuje osemvalcového Bavora v dostatočnej kvalite a zo všetkých dôležitých uhlov. Nechýba ani interiér.

BMW M8 Competition má v predstavenej forme oblečený matný modrý lak, ktorý dopĺňa čierna maska chladiča, zopár rovnako sfarbených dielcov a slušná nádielka karbónu. Ten tvorí časti oboch agresívnych nárazníkov, strešný panel i spojler na veku batožinového priestoru. Neodmysliteľnou súčasťou dizajnového balíka sú predné odvetrávané blatníky, kryty spätných zrkadiel s typickým tvarom, štyri výfukové koncovky a špecifické disky kolies.

Publikované fotky zachytávajú viaceré detaily výkonného kupé
Zdroj: GermanCar4um

Mníchovská pýcha roluje na komplikovaných dvadsaťpalcových ráfikoch s dvojfarebným finišom, ktoré sú obuté do špičkových pneumatík Michelin. Ich vnútro takmer kompletne vypĺňajú obrovské karbónovo-keramické brzdy so zlatými strmeňmi. Interiér tohto exemplára em-osmičky disponuje anatomickými sedadlami s dvojfarebným čalúnením, množstvom obkladov z uhlíkových vlákien a očakávanými drobnosťami. Ide o volič prevodovky, červené štartovacie tlačidlo či rovnako sfarbené ovládače na volante veliace jazdným nastaveniam športového automobilu.

Nad parametrami tejto verzie zatiaľ visí otáznik. BMW M8 využije vo veľkej miere techniku modelu M5, podľa aktuálnych správ však jeho 4,4-litrový dvakrát prepĺňaný osemvalec môže dostať vyšší výkon než 441 kW (600 k) produkovaných sedanom. V prípade vyhotovenia Competition pôjdu čísla ešte ďalej. Neboli by sme preto prekvapení, ak by sa maximum priblížilo k úrovni 650 koní.

Zdroj: Marek Pokrývka