Lacnejší model z tejto dvojice štartuje v Nemecku na sume 172 604 eur.

Novinky Najsilnejšie auto z Bratislavy: Porsche uvádza špičkový Cayenne so stádom 680 koní

Foto: Porsche

13.8. 11:02 Výkonný plug-in hybrid prichádza s klasickou karosériou i prívlastkom Coupé, obe verzie zrýchlia na stovku za 3,8 sekundy. Na elektrinu prejdú najviac 40 kilometrov.

Slovenská fabrika koncernu VW má v rámci jeho štruktúr významnú pozíciu, ide o hlavné miesto výroby veľkých SUV. Z tamojších pásov schádza Audi Q7, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg. Do portfólia závodu patria aj ich výkonné verzie, ktoré však nemôžu súperiť s technicky spriaznenými modelmi Bentley Bentayga a Lamborghini Urus montovanými v zahraničí. No situácia sa momentálne mení.

Zuffenhausen uvádza špičkový Cayenne, ktorý nesie prívlastok Turbo S E-Hybrid. Okrem klasickej formy prichádza aj vo variante Coupé. Oba modely využívajú zhodnú techniku, ktorú už má dvojica vyhotovení typu Panamera. Pohon sa nijak nezmenil. Novinka ponúkaná s dvomi typmi karosérie má vďaka tomu dva tituly: je to nielen najsilnejšie auto z Bratislavy, ale so stádom 680 koní drží prvenstvo aj medzi koncernovými SUV. V tomto smere sa mu nevyrovná ani Lambo.

Vrcholný model SUV prichádza rovno s obomi verziami karosérie.
Vrcholný model SUV prichádza rovno s obomi verziami karosérie.
Zdroj: Porsche

Pod kapotou výkonného plug-in hybridu pracuje dobre známy štvorlitrový agregát V8 s dvomi turbodúchadlami, ktorý je naladený na výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Sekunduje mu elektromotor integrovaný do osemstupňovej prevodovky PDK. Samostatne má parametre 100 kW (136 k) a 400 Nm, pričom celý systém charakterizujú špičkové hodnoty 500 kW (680 k) a 850 Nm. To je poriadna porcia.

Hybridná technika dokáže obe verzie nemeckého SUV rozbehnúť na stovku za 3,8 sekundy. Dosiahnutie dvojnásobného tempa trvá 13,2 s a maximálna rýchlosť je 295 km/h, pričom ide o elektronický limit. Cayenne Turbo S E-Hybrid je teda o niečo pomalší než rovnakou technikou vybavené Porsche Panamera. A má tiež kratší dojazd na elektrinu, batéria s kapacitou 14,1 kWh má oficiálne vystačiť na 40 kilometrov.

Lacnejší model z tejto dvojice štartuje v Nemecku na sume 172 604 eur.
Lacnejší model z tejto dvojice štartuje v Nemecku na sume 172 604 eur.
Zdroj: Porsche

Charakteristickými poznávacími prvkami vrcholného modelu sú označenia vo výraznej zelenej farbe, ktorú nesú aj mohutné strmene karbónovo-keramických bŕzd. Tie sú súčasťou základného vybavenia. To isté platí o 21-palcových kolesách, ktoré možno nahradiť o prštek väčšími kúskami. Bohatý štandard možno okrem toho okoreniť mnohými ďalšími prvkami. No nebude to lacné: vrcholný Cayenne stojí na nemeckom trhu najmenej 172 604 eur, v prípade vyhotovenia Coupé je štartovacou priečkou suma 176 293 eur.

Video

Diskusia