Lada Vesta je aktuálne najúspešnejším modelom ruskej automobilky AvtoVAZ. Ako jeden z mála sa vo vyššej miere presadzuje aj v Európe. Dnes už nie je nezvyčajným zjavom ani na našich cestách, Vestu si istá časť Slovákov zamilovala. Teraz dostanú fanúšikovia ďalší dôvod na obľubu tohto modelu, Lada totiž prichádza s prevedením Vesta Sport.

Dizajn exteriéru je podarený, do kabíny zatiaľ Rusi nikoho nepustili
Dizajn exteriéru je podarený, do kabíny zatiaľ Rusi nikoho nepustili
Zdroj: Lada

Športovejšie orientovaný sedan sa od toho bežného dá odlíšiť podľa opticky širšieho nárazníka s červeným akcentom. Dynamický zjav tu majú navodzovať aj sedemnásťpalcové disky kolies s nízkoprofilovými pneumatikami umiestnené pod väčšími blatníkmi. Svetlá výška je menšia o 16 mm. Zmeny sa odohrali aj v zadnej časti, opäť tu do oka padne najmä prepracovaný nárazník či výrazná odtrhová hrana umiestnená na veku batožinového priestoru.

Napriek zaujímavému dizajnu od tohto auta extrémne jazdné vlastnosti očakávať netreba. Európsku konkurenciu v podobe hothatchov či napríklad obdobne priestrannej Octavie RS rozhodne neohrozí. Atmosférický štvorvalec so zdvihovým objemom 1,8 litra tu síce prešiel zmenami, avšak jeho výkon stúpol z 90 kW (122 k) “len” na 107 kW (146 k) , čo na konkurentov stačiť nebude.

Jedným dychom však treba priznať, že tím okolo šéfdizajnéra Steva Mattina tu opäť odviedol skvelú prácu - auto totiž na fotkách vyzerá naozaj dobre. Ani zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 9,6 sekundy či maximálka 198 km/h nie sú úplne márnymi parametrami. Na bežné jazdenie sú viac než dostačujúce a vo vyšších otáčkach možno motor za volant dokáže prepašovať aj nejaké tie emócie. O cenách či dostupnosti na našom trhu sa zatiaľ nehovorí.

Zdroj: Filip Kadlečík