Špičkové technológie i jazdné vlastnosti

K luxusnému interiéru musí patriť výnimočný vzhľad. Mercedes-Maybach Triedy S na želanie zvýrazní dvojfarebné lakovanie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša ručne podľa najvyšších kritérií kvality. Osobitným poznávacím znakom prednej časti je samostatná kapota motora s pochrómovanou plutvou, ako aj maska chladiča Mercedes-Maybach s jemnými vertikálnymi pochrómovanými pásikmi. Mercedes-Maybach Triedy S sa od príbuzných modelov líši aj z profilu: zadné bočné dvere sú širšie, v stĺpiku C je okrem toho umiestnené pevné trojuholníkové okno. Logo značky Maybach na stĺpiku C zvýrazňuje exkluzivitu.

V prípade predchádzajúcej generácie Triedy S oslávila technológia Digital Light svoju svetovú premiéru v rámci malej série, s novou generáciou Triedy S sa technológia dostáva aj do veľkosériovej produkcie. Nová technológia svetlometov umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku, dostupné by tieto funkcie mali byť predbežne od leta 2021. V prípade technológie Digital Light obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Mercedes-Maybach triedy S.
Mercedes-Maybach triedy S.
Zdroj: Mercedes-Benz

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S v meste pocitovo veľmi obratné. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S sa tým zmenšuje o takmer dva metre. 

Veľký komfort jazdy a agilitu, ako aj inovatívne funkcie ako zdvihnutie karosérie pri bočnom náraze ponúka aktívny podvozok s aktívnym ovládaním pohybu karosérie, ktorý sa kombinuje so sériovým vzduchovým pružením Airmatic, to dokáže individuálne regulovať sily pruženia a tlmenia. Aktívne ovládanie pohybu karosérie zabezpečuje spolu so systémom "Skenovanie povrchu vozovky" a funkciou nakláňania v zákrutách špičkovú úroveň komfortu.

Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020

Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020
Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020 Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020
Zdroj: Mercedes-Benz AG - Global Commun

O motoroch vozidla Mercedes-Maybach Triedy S sme sa toho zatiaľ veľa nedozvedeli, vieme však, že pochádzajú z portfólia značky Mercedes-Benz a čiastočne získali elektrickú podporu prostredníctvom integrovaného štartovacieho generátora (ISG) druhej generácie. Tento štartovací generátor poskytuje zvýšenie výkonu (boost) až o 15 kW, podporuje efektívne kĺzanie počas jazdy s ustálenou rýchlosťou, zvyšuje komfort funkcie Štart - stop a pohon je vďaka nemu celkovo efektívnejší.

Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020

Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020
Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020 Mercedes-Maybach S-Klasse (Z 223), 2020
Zdroj: Mercedes-Benz AG - Global Commun

Prevodovka 9G-Tronic bola vylepšená pre adaptáciu ISG. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič prevodovky sa teraz presunuli do prevodovky, resp. na prevodovku. V kombinácii s ISG bolo možné eliminovať celý dvojdielny remeňový náhon, pretože sa na chladenie používa elektrický kompresor. Vďaka tomu je možné efektívne a komfortne klimatizovať interiér aj vtedy, keď motor nepracuje (štart - stop či fázy plachtenia).

Mercedes-Maybach triedy S: Zaujímavé čísla
  • Vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S má o 18 centimetrov väčší rázvor ako dlhá verzia vozidla Mercedes-Benz Triedy S: 3 396 namiesto 3 216 milimetrov.
  • Aktívne náladové osvetlenie obsahuje celkom 253 svetelných diód.
  • Približne do troch milisekúnd sa audiosignály aktívnej kompenzácie jazdného zvuku s opačnou fázou musia dostať do ľudského ucha na to, aby sa príslušným spôsobom prekryl jazdný hluk vozidla.
  • Teplotu chladiaceho priečinka (na želanie) v zadnej lakťovej opierke je možné nastavovať v rozsahu medzi +1 a +7 °C.
  • Operadlo sedadla spolujazdca je možné v rámci balíka na prevádzku so šoférom nakloniť dopredu o 23° z polohy 90°. Vďaka možnosti nastavenia sedadla v pozdĺžnom smere a možnosti nastavenia výšky sedadla vzniká väčší priestor na nohy v oblasti zadných sedadiel.
  • Operadlá riaditeľských sedadiel je možné nakláňať do uhla maximálne 43,5 stupňa. Pri najstrmšom nastavení operadla v uhle 19 stupňov zase vzniknú podmienky na uvoľnenú prácu v zadnej časti vozidla.
  • Od uvedenia sedanu Mercedes-Maybach Triedy S na trh vo februári 2015 bolo vyexpedovaných približne 60 000 vozidiel. Každý mesiac sa len zákazníkom v Číne v uplynulých rokoch odovzdalo približne 600 vozidiel, v roku 2019 to bolo v priemere dokonca viac ako 700 vozidiel za mesiac.
  • Starostlivé zostavovanie dvojfarebného laku (na želanie) v manufaktúre na výrobu laku môže trvať až 1 týždeň.
  • Pri plnej výbave a vrátane bočného impulzu PRE-SAFE® a airbagu bezpečnostného pásu sa v interiéri vozidla Mercedes-Maybach nachádza celkom 18 airbagov.

Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nový Mercedes-Maybach s novým systémom Drive Pilot (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam, ako napr. surfovaniu na internete alebo spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.