Elektrifikácia zasahuje stále viac značiek. Nevyhla sa jej ani firma z britského Crewe, už na vlaňajšom ženevskom autosalóne prezentovala svoj prvý hybridný model. Túto rolu dostalo SUV Bentayga. Odvtedy sme na novú verziu vozidla čakali, dôvodom jej meškania boli údajne ťažkosti súvisiace s normou WLTP. Bentley ju teraz konečne uvádza do predaja.

Novinka označovaná výrobcom za najluxusnejší hybrid na svete sa navonok vyznačuje iba decentnými štítkami na predných dverách a veku batožinového priestoru. Výfukové koncovky sú identické s osemvalcovými variantmi. Honosného interiéru sa taktiež týkajú len kozmetické drobnosti, ako sú špecifické prístroje či funkcie infotainmentu.

Na európskych trhoch má hybridné SUV stáť od 141 100 eur.
Zdroj: Bentley

Zásadnejšou vecou týkajúcou sa kabíny je absencia tretieho radu sedadiel. Hybridný model ho neponúka, za čím možno hľadať hmotnosť i umiestnenie akumulátora. Anglické vozidlo kombinuje trojlitrový prepĺňaný šesťvalec ponúkajúci výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 450 Nm s elektromotorom dosahujúcim parametre 94 kW (128 k) a 400 Nm.

Systém dokáže podľa oficiálnych údajov vyprodukovať špičkové hodnoty 330 kW (449 k) a 700 Nm, Bentley vďaka tomu zrýchli na 100 km/h v priebehu 5,5 sekundy. Najvyššie tempo je 254 km/h. Palubný akumulátor má kapacitu 17,3 kWh a podľa WLTP to postačí na prejdenie 39 kilometrov bez lokálnych emisií. Batériu možno nabiť za 2,5 hodiny. V kombinovanom režime má SUV dosahovať emisie oxidu uhličitého na úrovni 79 g/km, papierová spotreba paliva je 3,5 l/100 km.

Elektrifikovaný pohon vozidla ponúkne tri režimy fungovania.
Zdroj: Bentley

Bentayga Hybrid ponúka tri režimy jazdy, pričom počas automatického módu využíva na čo najefektívnejšie fungovanie aj navigačné údaje. Aký bude tento pohon v praxi? Na to si budú musieť zákazníci počkať do budúceho roka, dodávky prvých exemplárov sú naplánované na prvý kvartál. Európske cenníky nového modelu sa začínajú na úrovni 141 100 eur.