Ak sa Mercedesu triedy G podarilo dokázať, že je jedným z najlepších vozidiel 4x4 súčasnosti, EQG nehodlá zostať pozadu. V skutočnosti chce automobilka všetky schopnosti auta vylepšiť a ťažiť z noviniek, ktoré prinesie elektrický pohon. Už sme niekoľkokrát hovorili o potenciáli, ktorý má elektromobil pre off-road svet, a práve Mercedes EQG má za cieľ byť jedným z najlepších. Na začiatku Mercedes nebude používať novú platformu EVA vydanú pre EQS, ale bude vychádzať z evolúcie základne súčasnej triedy G a prispôsobí ju tak, aby integrovala batérie a pohonný systém s elektromotorom na každej osi.
K tomu treba pridať konfiguráciu vzduchového odpruženia, ktorá umožní veľmi vysokú kĺbovú kapacitu a dokonca aj väčšiu svetlú výšku . Brodivosť je ďalším bodom, ktorý by bolo v prípade triedy G možné zlepšiť, a vzhľadom na absenciu tepelného motora s príslušným nasávaním a výfukom to bude možné. Mercedes už zaregistroval názvy EQG 560 a EQG 580, z čoho môžeme predpokladať výkony nad 500 koní a maximálny krútiaci moment v blízkosti 800 Nm. Vďaka nezávislému elektrickému motoru na každej náprave by EQG mohol mať stály pohon všetkých kolies a nepotreboval by redukciu.
Snáď Mercedes neupustí od jednej z najväčších predností triedy G, teda od trojitej uzávierky diferenciálu. Od 7. do 12. septembra sa uskutoční mníchovský autosalón, podujatie, na ktorom Mercedes mieni po prvý raz predstaviť EQG v podaní prototypu. Tento model sa bude zreteľne podobať na triedu G, pričom si zachová svoje hranaté tvary a rozmery, aj keď bude mať aj svoje vlastné dizajnové prvky, ktoré definujú celý rad EQ. Na videu ju znázornil grafik Auto Bildu.