Na prelome januára a februára odhalil Mercedes-Benz štvrtú generáciu triedy A, ktorá priniesla výrazne prepracovaný dizajn a taktiež moderný infotainment MBUX. Hatchback so štvrťročným odstupom nasledoval predĺžený štvordverový variant L pre čínsky trh. Teraz prichádza sedan v klasickom formáte, ktorý bude dostupný koncom roka aj na našom trhu.
Od exemplára predstaveného v najľudnatejšej krajine sveta sa novinka dizajnovo nijak neodlišuje. Má rovnako tvarované LED svetlá i veko batožinového priestoru, odlišné sú akurát kratšie zadné dvere. Mercedes má v tejto verzii rovnaký rázvor 2 729 milimetrov ako päťdverový model. Celková dĺžka karosérie dosahuje 4 549 mm, výnimočným číslom je koeficient aerodynamického odporu 0,22. Rekordne nízkou hodnotou sa automobilka pochválila už pár dní pred premiérou.
Interiér sedanu takmer stopercentne kopíruje vnútro hatchbacku, nechýba palubná doska obsahujúca štandardne dva susediace displeje a podsvietené výduchy klimatizácie. Vybavenie by malo byť taktiež vo veľkej miere zhodné. Odlišné sú akurát priestorové pomery v zadnej časti, vďaka streche klesajúcej menej než pri triede CLA sa však o priestor na hlavu netreba báť. Stuttgart udáva hodnotu 944 mm. Batožinový priestor má štandardne 420 litrov, objem po sklopení sedadiel nepoznáme.
Pilotná ponuka motorov má obsahovať dva kúsky. Zákazníci si budú môcť vyberať medzi benzínovým modelom A200 poháňaným štvorvalcom so zdvihovým objemom 1,4 litra produkujúcim výkon 120 kW (163 k) a naftovým variantom A180d disponujúcim 1,5-litrovým agregátom naladeným na 85 kW (116 k). Obe pohonné jednotky majú byť kombinované s dvojspojkovou prevodovkou.
Prítomnosť manuálu zatiaľ Mercedes-Benz nespomína, rovnako ani silnejšiu zážihovú verziu A250 s dvojlitrom. Hovorí však o dostupnosti pohonu všetkých kolies 4Matic. Ten bude zviazaný s prítomnosťou štvorprvkovej nápravy, ktorú dostanú aj výkonnejšie modely či exempláre vybavené adaptívnymi tlmičmi a väčšími kolesami. V základe bude vzadu torzná priečka.
Výroba štvordverového modelu sa spustí počas tohto roka, pilotným miestom výroby bude nová továreň v mexickom Aguascalientes. Ide o fabriku vytvorenú spoločne s koncernom Renault-Nissan. Sedan triedy A bude okrem toho schádzať aj z pásov závodu v nemeckom Rastatte, kde od apríla vzniká hatchback. Tam sa sériová produkcia druhej karosérie začne v budúcom roku.