Doteraz Spring od Dacie poháňal elektromotor s výkonom iba 33 kilowattov (45 k), a preto bol model jedným z najpomalších nových áut na našich cestách. S novým elektromotorom s výkonom 48 kilowattov (65 k) sa stane živším a pohotovejším a spolu s novou prevodovkou by mala Dacia zlepšiť aj každodennú využiteľnosť, a to najmä mimo miest.

Dacia Spring Extreme.
Zdroj: Dacia

Vďaka svojim malým rozmerom bola Dacia Spring ideálnym partnerom na jazdu v meste. Mala tak akurát dojazd, ktorý sa s novým pohonným ústrojenstvom mierne zväčšil. Podľa testovacieho cyklu WLTP prejde vodič v meste o desať kilometrov viac (305 kilometrov), prípadne 220 kilometrov v zmiešanom cykle, čo je o päť kilometrov menej ako so slabšie poháňaným motorom. Ide o novú výbavu Extreme. Batéria s kapacitou 26,8 kilowatthodín zostáva nezmenená.

Dacia Spring Extreme.
Zdroj: Dacia

Od začiatku predaja v Európe (2021) získala Dacia viac ako stotisíc objednávok. Hoci si mnohí mysleli, že Spring poslúži len ako druhé auto do rodiny, predajné údaje hovoria niečo úplne iné. Cez týždeň ho využíva ako hlavný dopravný prostriedok až 90 percent všetkých zákazníkov. Vodiči s ním prejdú denne priemerne 31 kilometrov pri priemernej rýchlosti 26 kilometrov za hodinu. V 75 percentách prípadov si majitelia Spring nabíjali doma a priemerná doba nabíjania bola tri a pol hodiny.

Mohlo by vás zaujímať: