Hyundai už pred pár mesiacmi naznačoval, že do segmentu B uvedie ďalší crossover, ktorý v ňom bude bojovať o klientelu po boku typu Kona. Ten je síce rozmerovo podobný, no ponúka sa aj s pohonom všetkých kolies, ako elektromobil či hybrid, ale aj s výkonným 1,6-litrovým turbomotorom ladeným na 145 kW (198 k) spojeným so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Model Bayon bude z pohľadu konfigurátora výrazne jednoduchší, s pohonom všetkých kolies sa tu napríklad neráta, a to by sa takmer určite malo prejaviť aj na jeho cene - predpokladáme, že by cenou mohol štartovať pod hranicou 15 000 eur, Kona začína o 1 790 eur vyššie. To sú ale špekulácie.

Čo už vieme s istotou, je fakt, že pod kapotou modelu Bayon bude pracovať litrový trojvalec s 48V mild-hybridným systémom.  Motor 1.0 T-GDi 48V bude dostupný vo vyhotovení s výkonom 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Je skvelé, že obidve prevedenia agregátu budú dostupné aj  so samočinnou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. V lacnejšej verzii bude vodič pracovať so šesťstupňovým manuálom vybaveným čoraz populárnejšou funkciou iMT. Tá robí z bežnej manuálnej prevodovky inteligentnú radiacu skriňu, ktorá aj menej skúseným šoférom pomôže pri radení dosiahnuť jemnejšiu zmenu prevodového stupňa.

Z hľadiska technických údajov treba vedieť, že Hyundai Bayon je relatívne ľahký, jeho pohotovostná hmotnosť sa pohybuje medzi 1 120 až 1 255 kg. Užitočné zaťaženie je zasa stanovené na 430 až 540 kg, čo je na tento segment vynikajúca hodnota. Dĺžka modelu Bayon dosahuje 4 180 mm (Kona: 4 205 mm), šírka 1 775 mm (Kona: 1 800 mm) a výška 1 490 mm (Kona: 1 565 mm). Vďaka rázvoru 2 580 mm by mal crossover ponúkať seriózny vnútorný priestor. To, že Hyundai neklame, dokladuje aj kapacita kufra. Zmestíte doň až 411 l, resp. 1 205 l po sklopení operadiel zadných sedadiel. Pri crossoveri majiteľov spravidla zaujíma aj svetlá výška - tá sa tu pohybuje na úrovni 165 mm (Kona: 170 mm), čo je o 25 mm viac, než zväčša ponúkajú bežné hatchbacky. Poľnú cestu by teda Bayon mal zvládnuť prejsť bez ujmy.

Hyundai Bayon.
Zdroj: Hyundai

Hyundai deklaruje, že Bayon je dizajnový špeciálne pre európsku klientelu. Možno preto ide cestou ostrých línií, delených predných full-LED reflektorov a opticky prepojených zadných svetiel. Disky kolies budú mať priemer od 15" do 17". Mohutný D-stĺpik na prvý pohľad naznačuje prítomnosť veľkého batožinového priestoru. Zadok je zasa poriadne originálny a za tmy bude mať charakteristický svetelný podpis. Interiér vyzerá na prvý pohľad na oficiálnych fotografiách vynikajúco. Môže byť dvojfarebný, je osadený novým multifunknčným volantom značky, ale aj 10,25" digitálnym prístrojovým štítom a 10,25" centrálnou obrazovkou infotainmentu. Kabínu dozdobí aj jemné ambientné podsvietenie. Za zmienku stojí dedikovaná konzola na ovládanie klimatizácie - nebudete ju musieť nastavovať cez dotykový displej.

Hyundai Bayon.
Zdroj: Hyundai

Crossover Bayon myslí na potreby moderných vodičov. Nabíjať v ňom môžete až tri smart zariadenia naraz, jeden USB port je totiž vyvedený aj ku zadným sedadlám, za príplatok bude dostupné aj bezdrôtové nabíjanie. Samozrejmosťou je prítomnosťou Android Auto či Apple CarPlay, ktoré sú dostupné bezdrôtovo už s jednoduchším infotainmentom s 8" obrazovkou. Poteší tu aj prítomnosť audiosystému Bose či viac než desiatich pokročilých asistenčných systémov. Medzi ne okrem iných patrí udržiavanie v jazdnom pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetlometov či sledovanie mŕtveho uhla a adaptívny tempomat.