ikona

Novinky Spoznali sme najkrajšiu Kiu Slovenska i e-Niro

Foto: Filip Kadlečík

2.10. 2018 20:45 Názov našej krajiny sa na autosalóne v Paríži skloňoval v súvislosti s jedným z najkrajších debutantov výstavy. Okrem neho na francúzskej autoshow Kia vdýchla život i elektrickému Niru so sľubným dojazdom.

Kia Ceed s nálepkou Made in Slovakia patrí k nosným stĺpom kórejskej automobilky a prednedávnom dostala netypický vrchol ponuky. Model Proceed, ktorý už predtým ázijský producent uviedol na súkromnej akcii, absolvoval svetový výstavný debut na práve prebiehajúcom autosalóne v Paríži.

Proceed kombinuje veľký batožinový priestor s elegantným a štýlovým vzhľadom
Proceed kombinuje veľký batožinový priestor s elegantným a štýlovým vzhľadom
Zdroj: Filip Kadlečík

Štýlový shooting brake je jedným z mála vozidiel svojho druhu, kombinuje totiž praktickú karosériu kombi s elegantnou klesajúcou strechou. O technických detailoch novinky sme informovali už v priebehu septembra. Naživo Proceed pôsobí veľmi atraktívne a právom si privlastňuje titul najkrajšej Kie vyrábanej na Slovensku.

Na parížskej autoshow prischla praktickému kompaktu prezývka “žilinská Panamera”, jeho zadná časť sa totiž dá bez okolkov prirovnať práve k luxusnému Porsche. Pre Kiu i jej dizajnérov ide o poklonu, spojené a plne diódové koncové svetlá spolu s nafúknutými blatníkmi tu robia svoje a konzervatívnu tretiu generáciu Ceedu menia na automobil, ktorý vystúpi z davu. Škoda, že sa dizajnové centrum podobne kreatívne nepohralo i s prednou časťou, od bežného modelu mohla byť odlíšená i výraznejšie.

Niro EV prekvapuje dojazdom ďaleko presahujúcim 450 kilometrov, ktorý už bol preverený novým WLTP procesom
Niro EV prekvapuje dojazdom ďaleko presahujúcim 450 kilometrov, ktorý už bol preverený novým WLTP procesom
Zdroj: Filip Kadlečík

Zaslúžený kus pozornosti si na svoju stranu strhol i finálny, v poradí už tretí, variant typu Niro. Elektromobil, ktorý Kórea avizovala už začiatkom roka, sa tvarov a riešení načrtnutých konceptom nedržal. Zvonka i zvnútra ide stále o dobre známe Niro, menili sa len detaily. Čelná maska tu nepotrebuje mriežkovanie, naviac sa do nej nasťahovala i zásuvka určená na nabíjanie.

Bezemisné e-Niro má disponovať dojazdom na úrovni približne 480 kilometrov podľa nového a prísnejšieho testovacieho cyklu WLTP. Nabitie z úrovne 20 na 80 % kapacity batérie by malo byť záležitosťou 40-tich minút. Energia uložená v akumulátore s kapacitou 64 kWh bude prúdiť do elektromotora ladeného na 150 kW (204 k) a 395 Nm. Solídny výkon sa premietol i do slušnej akcelerácie, elektromobil na stovku vyšprintuje v priebehu 7,8 sekundy.

Okrem akumulátora s kapacitou 64 kWh bude k dispozícii i cenovo dostupnejší variant, ktorý ponúkne 39,2 kWh a kombinovať sa bude i s menej výkonným pohonným ústrojenstvom produkujúcim 100 kW (136 k). Okrem pohonného ústrojenstva sa e-Niro od hybridných variantov odlišuje i v interiéri.

Okrem Proceedu a Nira EV Kia na autosalóne v Paríži oficiálne uviedla i Ceed GT s jedna-šestkou ladenou na 150 kW (204 k), vďaka ktorej kompakt zlhtne šprint na stovku za menej než osem sekúnd
Okrem Proceedu a Nira EV Kia na autosalóne v Paríži oficiálne uviedla i Ceed GT s jedna-šestkou ladenou na 150 kW (204 k), vďaka ktorej kompakt zlhtne šprint na stovku za menej než osem sekúnd
Zdroj: Filip Kadlečík

Volič smeru jazdy sa tu zmenil na kompaktné koliesko, vďaka absencii tradičnej prevodovky sa zasa zväčšil odkladací priestor pod centrálnou konzolou. Bezemisné Niro by malo na náš trh doraziť na prelome rokov 2018 a 2019, o cenách sa zatiaľ nehovorí.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia