Čínske automobilky boli dlhé roky známe najmä kopírovaním dizajnu zahraničných modelov, v ostatnom čase však väčšina tento trend opustila. No stále sa nájdu nejaké výnimky. Jedna sa objavila v rámci aktuálnej výstavy v Pekingu, o čo sa postarala lokálna firma SongSan Motors.

Stredobodom expozície tohto málo známeho výrobcu je vozidlo, ktoré z diaľky vyzerá ako nádherná klasická Corvette. Ide o zreštaurovanú prvú generáciu? Omyl, toto je čínska kópia menom SS Dolphin. Od veterána značky Chevrolet sa vo viacerých detailoch líši. SongSan má napriek tomu na svojej stránke kopec fotiek, na ktorých sú rôzne hollywoodske hviezdy sediace za volantom originálu.

Čínska kópia sa od originálu jasne líši tvarmi prednej časti.
Čínska kópia sa od originálu jasne líši tvarmi prednej časti.
Zdroj: SongSan Motors

Replika imituje variant vyrábaný od roku 1958, ktorý mal štyri okrúhle svetlomety namiesto dvoch. V tomto prípade obsahujú LED technológiu. Predná časť sa od Američana odlišuje aj proporciami a pôsobí preto zvláštne. Môžu za to aj zmenené rozmery. S celkovou dĺžkou 4,8 metra je “delfín” najmä výrazne dlhší, ale pôvodné vozidlo prerastá aj šírkou 1 850 mm a výškou 1 390 mm.

Medzi rozdiely možno zarátať tvar zadného okna, ktoré možno spolu so strechou uložiť do batožinového priestoru. Interiér tak zostáva otvorený. Jeho základné krivky sú retro, čo platí aj pre čalúnenie. No multifunknčný volant hovorí moderným jazykom. Rovnako ako digitálny prístrojový panel či veľký displej infotainmentu, ktorý dominuje palubnej doske.

V interiéri retro štylizovaného auta sa objavili veľké displeje.
V interiéri retro štylizovaného auta sa objavili veľké displeje.
Zdroj: SongSan Motors

Technická stránka sa od pôvodného modelu Corvette odlišuje najvýraznejšie. Synonymom amerického športovca sú objemné agregáty s konfiguráciou V8, tu však môžete rátať len s 1,5-litrovým elektrifikovaným motorom z dielne známej automobilky BYD. Ide totiž o plug-in hybrid. Výkon systému s prepĺňaným štvorvalcom nepoznáme, SongSan SS Dolphin by však mal zrýchliť na stovku za 4,9 sekundy.

Podľa čínskej stránky Autohome využíva vozidlo batériu s kapacitou 16 kWh, ktorá by mala vystačiť na 90 až 100 kilometrov na elektrinu. Známa ja tiež cena. Štartuje na úrovni 590-tisíc jüanov, čo je v prepočte vyše 74-tisíc eur. Imitácia americkej ikony sa začne vyrábať čoskoro. Prekvapujúce pritom je, že koncern General Motors ju nemá v pláne zastaviť. Takéto kopírovanie sa neraz skončilo na súde.