Časy sa menia a spaľovacie motory už nie sú to čo bývali kedysi. Aktuálne to videom dokazuje aj Mercedes. Na budúci rok je naplánovaná úplne nová séria motorov AMG. Do ponuky sa vráti legendárna skratka 73, ktorú si spájame v súvislosti so športovou divíziou už od roku 1999. Po novom ale bude hovoriť hybridnou rečou. Dôvodom je samozrejme veľký tlak zo strany súčasných emisných noriem a najmä normy Euro 7, ktorá má situáciu na trhu obrátiť hore nohami.

Inžinier zodpovedný za hybridnú stratégiu Mercedes-AMG, Jochen Schmitz, na oficiálnom videu približne v 11 minúte vysvetľuje kuriózny detail, ktorým bude nový pohon disponovať. Technológia P3 je schopná rekuperácie v polovici driftu. Systém rekuperácie dokáže nasmerovať časť energie zo zadných kolies na nabitie batérie energiou, ktorú si odložíte na neskôr.

Zatiaľ nevieme žiadne podrobnosti o fungovaní systému, no už teraz je jasné, že prišli na spôsob, ako zaistiť dobíjanie nielen pri spomaľovaní, ale aj pri zrýchlení. Podobnú technológiu využíva Ferrari vo svojom modeli SF90, kde je za všetko zodpovedná inteligentná elektronika, ktorá pri drifte zhromažďuje nadbytočnú energiu do batérií.

Mercedes-AMG sa bude rekuperovať energiu počas driftu
Zdroj: Mercedes-AMG

Súčasťou vízie elektrickej vízie E Performance, ktorý má byť alternatívou každého budúceho modelu AMG, bude vidlicový 8-valec s objemom 4,0-litra a výkonom 600 kW (816 k). Bude spojený s 9-stupňonovou automatickou prevodovkou a elektronicky riadenou uzávierkou diferenciálu. Výkonný elektrický motor, ktorý poskytuje optimálne rozloženie hmotnosti, dokáže vyprodukovať až 150 kW a krútiaci moment 320 Nm po dobu 10 sekúnd.

Mercedes-AMG sa bude rekuperovať energiu počas driftu
Zdroj: Mercedes-AMG

Vďaka tomu bude môcť AMG GT šprintovať na rýchlosť 100 km/hod pod 3 sekundy. Najvyššia rýchlosť sa nepotvrdila, môžeme však predpokladať, že je vyššia ako 330 km/h. Elektromotor napája 6,1 kWh lítium-iónová batéria, ktorá čerpá z technológií vyvinutých tímom Mercedes-AMG F1 a poskytuje vozidlu čisto elektrický dojazd aj pri rýchlosti až 140 km / h.

Mercedes-AMG sa bude rekuperovať energiu počas driftu
Zdroj: Mercedes-AMG

Uvádza sa, že E Performance dostane niekoľko verzií. Pre vlajkovú verziu 4-dverového kupé AMG GT bude k dispozícii vidlicový 8-valec, zatiaľ čo verzia AMG novej triedy C bude poháňaná hybridným hnacím ústrojenstvom založeným na radovom 4-valci. Premiéra prvého sériového modelu s pohonným ústrojenstvom E Performance je naplánovaná na rok 2021.