Vzhľad nového ASX (Active Sports X-over) je de facto kompletne odvodený od jeho predlohy - modelu Captur od Renaultu. Mitsubishi spravilo len niekoľko dizajnových zmien, možno až prekvapivo málo. ASX stojí na podvozkovej platforme CMF-B automobilovej aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Na výber je pestrá paleta pohonných jednotiek skladajúcich sa z plug-in hybridného (PHEV), plne hybridného (HEV) a mild-hybridného ústrojenstva.

Nové Mitsubishi ASX.
Zdroj: Mitsubishi
Prevažujúcim trendom na dnešnom európskom trhu je rastúci záujem o SUV a elektrifikáciu, čo bude zrejme aj pokračovať – nové ASX ako elektrifikované SUV s kompletnou zostavou vyspelých technológií a palubného infotainmentu tak na európskom trhu dokonale zapadne.
Frank Krol, prezident a generálny riaditeľ Mitsubishi Motors Europe

Súčasťou prednej časti vozidla je trojica diamantov v znaku Mitsubishi, tie sú najväčším odlišovacím prvkom od spomínaného Renaultu Captur. ASX bude obuté na 17-palcových alebo 18-palcových kolesách. Zadný pohľad ukazuje novo navrhnutý továrenský emblém ASX a vymodelované slovné označenie Mitsubishi naprieč zadkom vozidla. Na výber bude 6 odtieňov karosérie, vo vyšších stupňoch výbavy aj dvojfarebné lakovanie.

Nové Mitsubishi ASX.
Zdroj: Mitsubishi

Jednotka SDA (Smartphone-link Display Audio) pracuje ako základné rozhranie vodiča, palubných systémov a infotainmentu. Zahŕňa displej o veľkosti 7“, resp. 9,3" vrátane štandardného bezdrôtového napájania smartfónov (Apple CarPlay a Android Auto). V najvyšších modeloch nájdeme aj prémiový hudobný systém BOSE.

Systém bezkľúčového ovládania je súčasťou všetkých stupňov výbav, okrem základnej. Vozidlo rozpozná hands-free kartu na diaľku 1 metra. Batožinový priestor s objemom 332 litrov je možné zväčšiť ešte o 69 litrov, posunutím zadnej lavice. Základným pohonom je pokrokový benzínový trojvalec 1,0 s preplňovaním, ponúkaný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Viac obrázkov nájdete v bohatej galérií

Vyšší výkon ponúka preplňovaná jednotka 1,3 s priamym vstrekovaním paliva spojená s polohybridným systémom pohonu (mild hybrid), ktorý zahŕňa štartér/generátor energie s remeňovým pohonom a 12V lítium-iónovú batériu pre rekuperáciu energie počas spomaľovania a brzdenia , ale tiež elektrický posilňovač krútiaceho momentu.

Nové Mitsubishi ASX.
Zdroj: Mitsubishi

Full hybrid (HEV) prepája benzínovú jednotku 1,6 s dvoma elektromotormi a automatickou prevodovkou. Plug-in hybridné prevedenie (PHEV) pozostáva z benzínového motora 1,6 v spojení s dvoma elektromotormi a batériou s kapacitou 10,5 kWh.

Keďže je nové ASX do veľkej miery totožné s modelom Captur, bude zaujímavé sledovať, ako sa Mitsubishi od svojho súrodenca odlíši v oblasti cenovej politiky. Ak dokáže prísť s agresívne nastavenými cenovkami, môže trom diamantom priniesť veľký úspech. Jeho predloha dlhodobo patrí medzi bestsellery.